Kan man göra något åt magkatarr som gravid?
Som om att det inte räckte med illamående, trötthet, yrsel och huvudvärk har jag nu fått magkatarr också. Är i vecka 11 på fredag. Kan man äta något mot det när man är gravid?
Som om att det inte räckte med illamående, trötthet, yrsel och huvudvärk har jag nu fått magkatarr också. Är i vecka 11 på fredag. Kan man äta något mot det när man är gravid?
Det finns en slags gele på Hälsokosten som heter Silicol. Den är ofarlig men lägger sig som en skyddande hinna i magen och den har hjälpt mig. Jag hade grym magkatarr som gravid och har det fortfarande av och till.
Tack! Vadå kom det när du var gravid?
Nej, jag har känslig mage och åt andra medel innan jag var gravid men sen mådde jag dåligt av dem också. Silicol har fungerat kanon på mig varje gång. Det står en matsked om dagen men vid behov kan man ta det varannan timme och det har jag gjort vid magkatarr.
köp losec mups på apoteket
Tack!
dom tycker jag funkar,, och gravida får ta dom
Losec är min räddning. Jag fick magkatarr efter en maginfluensa då åt jag en tablett i 10 dagar och det blev bättre. Efter det har jag problem av och till. Jag tar en Losec när jag ska på restaurang, äta kryddstark mat eller fet mat annars tar jag när det känns jobbigt. Det tar tyvärr lite tid innan tabletten hjälper men när den väl gör det så är det UNDERBART!!
Jag har också fått magkatarr, men dem på apoteket rekommenderade mig att börja med Gaviscon och först om DEM inte funkar skulle jag köpa losec. Gaviscon är mycket billigare och funkar kanonbra för mig!
Gaviscon fungerar som silicol, den lägger sig som ett lock i magen
Skulle inte överleva graviditeten utan Losec (eller Omeprazolen... same same). Har alltid haft "magkatarrsmage" (och magsår) och graviditeterna har knappast gjort sitt för att förbättra det! Annars är det som vanligt... magkatarrskost som gäller när det värsta skoven är. Vet inte om Zantac funkar när man är gravid, annars kan ju det vara bra om man bara behöver ta vid behov.
Hej hej...lider av denna åkomman jag med....=) Har gjort det nu sen typ 12 år tillbaks frånb å till å nu när jag e gravid har den återkommit....Barnmorskan sa åt mig att använda gaviscon först vilket inte hjälper alls på mig....har gått över till Link å tagit den nu i 2 veckor, var mkt bättre än gavisconen men funderar nu på att gå över till losec nu när dessa inte hjälper lika mkt längre. Skönt att höra att det finns fler som lider av magkatarr & är gravid....e skitjobbigt!