• maribel

*Jag blir så arg och så ledsen.

Jag blir så arg och så ledsen. Sk...t! Vi har nu försökt sedan sep -03 och har gjort två inseminationer, fick mensen idag tre dagar för tidigt!! Man hittar inget fel på någon av oss och vi hade så små förväntningar på att inseminationerna skulle lyckas men man hade ändå ett hopp, nu har försök nr två också misslyckats och nu återstår bara ivf som ska ske i höst, ännu mera väntande. Jag är så trött på allt varför funkar det inte när man inte hittar något fel??

Vet att man ska tänka positivt och inte får ge upp, men jag måste få "skrika" ut min ilska. Min kompis fick barn förra helgen och hon hade bara 20% chans att bli med barn och blev gravid vid första försöket, jag har ännu inte ringt och "grattat" henne, vet att det inte är hennes fel men vi blir inte ens gravida med 100% chans på tjugonde försöket.
    Det är så svårt att tänka positivt.

• Svar på tråden *Jag blir så arg och så ledsen.
  • rainbowgirl

Gumman, känner din sorg.

Gjorde själv 2 inseminationer i höstas och hade stora förhoppningar på dom eftersom vi oxå är "felfria". Sorgen när mensen kom var obeskrivlig och beslutet att forsätta till IVF var tugnt-man ville ju så gärna lyckas innan det stora steget.

Nu är jag inne på mitt andra IVF och sorgen vid ett misslyckande blir inte mindre men på nåt sätt så hittar man ändå styrkan att fortsätta. Nån gång ska det bli vår tur!!!!
    Sen får man otroligt mycket stöd och råd härinne.

Skickar en jättestor kram och hoppas att du snart mår bättre igen.

• Anne69

Oh, jag känner också igen den där totala frustrationen över att behöva vänta och vänta och vänta igen. Så trist! Men försök göra det bästa av det hela - inget blir ju bättre för att man inte lever ett gott liv! Och ska man vänta kan man ju göra det under trivsamma former.

• Rosiee

Skickar också en tröstkram!

• Södertjejen

Hej

Känner med dig. För oss är det likadant: försökt sen hösten 03 och gjort två inseminationer. Inte heller på oss är har de hittat något fel. Varför fungerar det då inte? Man blir galen av att försöka lista ut vad det kan vara. Det är säkert inget man kan påverka men tänk om det ändå är något... Sådär går man och tänker. Men det blir väl vår tur någon gång också, det är tur att den här sidan finns.
    Kram allihop.

Svar på tråden *Jag blir så arg och så ledsen.