hjälper koffein mot migrän??
Jag känner jag håller på att få ett migrän anfall snart och har tagit värktablett. Men har hört att koffein ska hjälpa också mot migrän, är det någon som vet???
Jag känner jag håller på att få ett migrän anfall snart och har tagit värktablett. Men har hört att koffein ska hjälpa också mot migrän, är det någon som vet???
Har aldrig hjälpt mig, snarare tvärtom..
Nä koffein är ju beroendeframkallande då är det ju inte migrän utan abstinens om det hjälper...
Jag har hört att Magnecyl Koffein kan vara en bra hjälp vid migrän - koffeinet drar ihop blodådrorna vilket jag har hört kan hjälpa vid migrän om migränen beror på att blodådrorna är utvidgade i huvudet.... Men vet inte vart jag hörde det. Har du ont så kan du ju testa - det kan ju hjälpa!
Lycka till!
Ja, det kan det göra... MEN om du får i dig för mkt koffein kan du oxå få migrän/huvudvärk.
Man kan testa receptfria mediciner med koffein i, t.ex. Magnecyl med koffein. Men det är inte säkert att det hjälper på alla.
Själv har jag testat i princip ALLA mediciner som finns på marknaden och för ca 1,5 år sen hittade jag ett receptbelagt märke som är det enda som funkar och funkat för mig... Maxalt heter det.
Hoppas att ditt anfall inte bryter ut ordentligt!
Nja abstinens är det inte jag har, dricker aldrig kaffe annars men har druckit två koppar nu för att chansa. Än så länge känner jag ingen skillnad. Har också hört att koffeinet drar ihop blodådrorna eller liknande och det är därför det kan hjälpa..tänkte om nån här inne visst. Tack för svaren.