• Anonym (&)

koffeinpiller

Kan man bli beroende av koffeinpiller?
    Jag dricker inte kaffe, så ibland måste jag hålla mej vaken
    och då är det de enda jag vet.

När jag tar dom så blir jag verkligen pigg och har börjat ta dom redan på morgonen, så jag ska hålla mej pigg på morgonen,

sen tar jag oftast till lunchen igen. Är det farligt att ta för mycket såna? Jag förstår ju att inget är bra om det blir FÖR mycket, men just koffeinpiller har inta jag hört

nåt om iaf. Någon som vet?

• Svar på tråden koffeinpiller
  • Anonym (ja)

Ja, du kan bli beroende av koffeinpiller precis som man blir beroende av t.ex. kaffe eller annat.

• Anonym (&)

Men är det farligt, finns det några biverkningar?

• Anonym (Cici)

Det blir ju samma biverkningar som att "överdosera" kaffe. Det stressar kroppen och överdoserar du så kan du tex få ångest och hjärtklappning. Tänk på att EN koffeintablett oftast är lika mycket koffein som 5 koppar kaffe

• Anonym (08)

Eh...en tablett motsvarar samma koffeinmängd som i EN kopp kaffe. (100 mg)

TS: Jag har ätit koffein i olika former sedan jag var 11, är idag 25. Rena koffeintabletter har jag ätit regelbundet i flera år (minst två om dagen).

Självklart är det bättre att du slutar, det har jag gjort nu. Grymt ont i huvudet i början, men det går över på några dar Kroppen mår aldrig bra av att äta massa piller regelbundet.

Anonym (Cici) skrev 2008-03-12 18:35:38 följande:

Det blir ju samma biverkningar som att "överdosera" kaffe. Det stressar kroppen och överdoserar du så kan du tex få ångest och hjärtklappning. Tänk på att EN koffeintablett oftast är lika mycket koffein som 5 koppar kaffe
  • Mj86

vart kan man köpa koffeintabletter ? =)

• Anonym (08)

apoteket

Mj86 skrev 2008-03-18 15:37:22 följande:
    vart kan man köpa koffeintabletter ? =)
  • yousef

Anonym (&) skrev 2008-03-12 15:10:17 följande:

Kan man bli beroende av koffeinpiller?Jag dricker inte kaffe, så ibland måste jag hålla mej vakenoch då är det de enda jag vet.
    Te innehåller också koffein, om än något mindre än kaffe. Och så fnns det koffein i Coca Cola och energidrycker typ Red Bull. Koffein + socker + kallt bubbel brukar ge en liten skjuts.

Möjligen kan man få tag på adrafinil lagligt fortfarande, det är milt centralstimulerande, ej rusgivande eller beroendeframkallande.
Svar på tråden koffeinpiller