• Stora Gosan

Förlossning i Västerås?

Hej alihop!

Jag är en lite orolig förstagångsföderska som snart ska föda på BB i Västerås. Jag skulle vilja ha så mycket info som möjligt om er upplevelse där. Gärna ni som fött nu efter det har flyttats ner till vån 2! Men alla som fött på Västerås lasarett är välkomna att skriva!

Mvh: Gosan

• Svar på tråden Förlossning i Västerås?
  • MiniBlå

Hej!

Har bara gott att säga om förlossningen i Västerås. Oerhört proffsiga, hade en tuff förlossning men allt gick perfekt. Superproffsig personal. BB är dock en annan historia, de bryr sig inte speciellt mycket...

• MickisFlisanNellie

Hej! På förlossningen i Västerås är de helt underbara. Synd bara att det är så jäkla kallt inne i rummen. De är jätteduktiga och bryr sig verkligen! Men säger samma sak om BB avdelningen som Miniblå att de inte bryr sig och man känner sig nästan i vägen!

Lycka till!!

Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt
  • mammaCI

Jag har bara goda erfarenheter, både från förlossning och BB. Vi har dock inte fött barn där efter de byggt om så jag vet inte hur lokalerna är nu. Personalen är ju densamma och de var bra! Vi har legat på avd 86 (finns den kvar?) och där får man ju lite extra omvårdnad.

• Stora Gosan

hej!!! Kul att ni har fått bra upplevelser!!tack för era svar!!! Ville de att ni skulle hem efter sex timmar? Eller gäller in te det än?

MickisRoggaFlisan skrev 2008-03-12 18:58:06 följande:
    Hej! På förlossningen i Västerås är de helt underbara. Synd bara att det är så jäkla kallt inne i rummen. De är jätteduktiga och bryr sig verkligen! Men säger samma sak om BB avdelningen som Miniblå att de inte bryr sig och man känner sig nästan i vägen!Lycka till!!
  • Nynne

Vi var där innan ombyggnationen och har goda erfarenheter från förlossning och 86:an. Jag låg från torsdag 07.00 till lördag 14.00. Vi kände oss aldrig i vägen. Snarare var det så att de blev förvånade över att vi ville åka hem..

Mandy f. 070301
  • Stora Gosan

Ja, den finns kvar däruppe, men då skall man ha haft en tuff fl om man får ligga där va?

mammaCI skrev 2008-03-12 19:05:40 följande:
    Jag har bara goda erfarenheter, både från förlossning och BB. Vi har dock inte fött barn där efter de byggt om så jag vet inte hur lokalerna är nu. Personalen är ju densamma och de var bra! Vi har legat på avd 86 (finns den kvar?) och där får man ju lite extra omvårdnad.
  • Ellekan

Jag har också bara goda erfarenheter från förlossningen i Västerås (och kan jämföra med en förlossning i Örebro)! BB var bättre än i Örebro iaf.

• Stora Gosan

ååååh!!! vad roligt att höra!

• mammaCI

Avd 86 hamnar man på t.ex. om man förlorar mycket blod, efter snitt, om man mår allmänt dåligt och även om 87:an är fullbelagd.

Det var _helt_ upp till mig när jag ville åka hem. Ingen som sjasade på att vi måste hem utan tvärtom frågade de om jag verkligen ville hem redan. Jag låg inne 4 nätter.

Svar på tråden Förlossning i Västerås?