18000 mil mycket?
Har vi gjort ett dåligt köp då vi köper en bil för 89k som gått omkring 18000 mil, en v6, med fyrhjulsdrift? Den ser bra ut och går bra som det är nu. Men om ni gissar, vad tror ni vi har att vänta?
Har vi gjort ett dåligt köp då vi köper en bil för 89k som gått omkring 18000 mil, en v6, med fyrhjulsdrift? Den ser bra ut och går bra som det är nu. Men om ni gissar, vad tror ni vi har att vänta?
beror väl på vad det är för årsmodell...
18.000 mil för en bil från 80-90-talet är ett BRA inköp!
18.000 mil för en bil som är bara några år gammal är ett dåligt inköp!
Det beror på vad det är för bil och hur den är servad! Berätta mera!
sen beror det ju också på HUR bilen har gått dessa mil... är det en gammal taxi eller företagsbil/tjänstebil är dom ju oftast fullservad hos auktoriserade verkstäder och i mycket gott skick.
Vi har en volvo v70 - 92- som har gått nästan 60.000 mil då den gott som taxi i stockholm tidigare men är tokservad på volvoverkstad under åren och går som en klocka o inte ett fel på den under dom åren vi haft den... (ca 7 år)
Det är en SUV, jag har egentligen inte ngn spec aning om bilen (kan inget, har inte ens körkort) fick bara höra att 18000 mil var mkt :-/
den är 7år, från -01
Det har som jag förstått varit en bli som körts mycket landsväg, alltså långkörning inte stadskörning som så...
Jag köpte en bil i höstas för 55.000 kr, en 98:a som bara gått 7.000 mil. DET kallar jag ett bra köp. 18.000 mil för en 01:a tycker i alla fall jag är rätt mycket.
Vi köpte en toyota Lc för 97 000 och då hade den gått 31 000
det var ett bra köp (den låg i den prisklassen) och vi är helnöjd med den =)
Den är nybesiktigad utan anm.
Vet inte om ngt har behövts göras på motorn, men bromsar och är bytt. Jag har som sagt inte sett ngt protokoll, och skulle nog inte förstå om jag såg det heller. Men min sambo som förstår sig på bilar bättre än mig tyckte att allt såg bra ut. (Kommer inte åt honom nu, därför jag frågar er över min oro
)
Gå in och kolla hur den värderas på www.kvd.se och tryck på bilpriser, du behöver då ha reg.nr på bilen.
Tänk även på att kolla:
* Hur mkt skatt & försäkring kostar på bilen.
* När är den senast servad.
* Är kamrem bytt? När är det dags nästa gång.
* Finns sommar & vinterdäck.
Och är det av en privatperson ni köper så glöm inte kolla så att de inte har lån på bilen eller obetald skatt!
Lycka till!
Det beror oxå på om det är en bensinare eller en diesel? Dieselbilar går generellt sett längre.
Hur långt är ett snöre?
Det är omöjligt att säga om det var dyrt eller billigt utan att veta vad det är för bil. Märke, modell, årsmodell, motoralternativ, hur är den servad, allmänt skick osv.
Som så många tidigare sagt, beror helt på vilka mil det är. En långmilare som gått som taxi exempelvis är oftast inga problem om serviceboken är full. En privatbil som gått blandad körning 18.000 mil på 7 år är ganska mycket. Jag har en Volvo 740 som gått 36.000 mil på 22 år och går som en klocka, tack vara bra service.
Kolla serviceboken! En sådan ska man alltid begära vid köp. De flesta sparar även kvitton från reparationer och sånt, kolla om det finns.
Är det en bensin eller diesel? Dieselbilar håller i snitt längre trots många mil.
Landsvägskörning är ingen garanti för att den gått långa mil, däremot om man pendlat långt med den dagligen är det en fördel.
Kolla med tidigare ägare om service och historia, har den varit med om olyckor osv.
Lycka till TS! Hoppas bilen blir till nöje för er.
Det beror på vad det är för bil.
vi har en Land rover freelander TD4 -01 som gått 18000 mil och det är inget alls för den bilen.Den har en mkt bra motor som bara går och går.
OBS! Vår bil har jobbat mkt då vi kör våra hästar med den så den har fått bekänna färg vill jag lova.
Vi har skött all service hos en land rover verkstad så de delar som är utbytta är orginal (märks på fakturorna om inte annat
)
Jag instämmer helt i vad flera redan sagt att det är viktigt att kolla upp bilens historia innan ev köp!
Gör även motormännens konditionstest på bilen.
lycka till!