• tanttessan

Efterlysning - Jättestora legobitar???

Hej! Är det någon som vet vad de jättestora legobitarna heter som finns på bild i mitt blogginlägg danstanten.blogg.se/alva/1205342002_babysng_mm.html

Är det någon som vet om/var man kan köpa sådana? Tacksam för hjälp!!!

• Svar på tråden Efterlysning - Jättestora legobitar???
  • tamate

har faktiskt aldrig sett dom hos en privatperson så det kan vara som bara företag och kommuner kan köpa

- det som inte dödar härdar!
  • lilla sandra

Jag vet att endel förskolor har dem, men jag vet inte var de har köpt dem.
    Det står iaf LEGO på dem, men jag hittar dem inte på legos hemsida.
    De är mjuka o lätta, väldigt "slå-på-någon-vänliga"

• miababia

är det sådana som är lite mjuka?

• stenfalk

Jag undrar om jag inte kallade dem DUPLO när jag var liten. Men om det är vad de heter eller om det är något jag hittade på har jag ingen aning om.

• lilla sandra

Duplo är mindre än dessa bitar o större än vanligt "små"-lego.

stenfalk skrev 2008-03-12 19:34:50 följande:
    Jag undrar om jag inte kallade dem DUPLO när jag var liten. Men om det är vad de heter eller om det är något jag hittade på har jag ingen aning om.
  • SandraS
    stenfalk skrev 2008-03-12 19:34:50 följande:
    Duplo är inte så stora och dom är hårda
  • tanttessan

chevygirl: Ja, visst är de coola? Gissa om en 9-10 månaders tjej gillar att leka med dem :)

miababia: Ja, det är de som är mjuka.

Prinsessan Zelda: Det blev något knas när jag klickade på länken, sidan vill inte laddas. Men jag får testa den senare då.

• Prinsessan Zelda

tryck på product search längst upp på sidan och sen creative construction så heter det LEGO SOFT Starter Set

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • tanttessan

Prinsessan Zelda: TACK!! Nu hittade jag et. Jag ska nu kolla upp om man kan köpa det på något sätt!

• Linastrumpan

Det finns att köpa på www.briolekolar.se dock bara för förskolor och liknande om du inte är i stockholm och besöker deras butik. Dock är det rysligt dyrt, 2290 kr exl moms för ett startset på 84 delar.....

• Lovely Rita

På BRIO i Sätra industriområde.

• tanttessan

Ufff!!! DET var verkligen dyrt!!! Men tack för informationen. Jag hade redan hunnit mejla till Lego för att kolla upp var man kan köpa.

• tanttessan

Tack allihop för att ni var så snabba och hjälpsamma!!

Svar på tråden Efterlysning - Jättestora legobitar???