• Anonym (suck)

bihåleinflammation, spola bihålorna?

Är det någon som har spolat bihålorna? Blev ni bra?

Jag har haft dubbelsidig bihåleinflammation i en evighet nu. Fick dubbelkur Kåvepenin, men det är länge sen nu och jag blev bara lite bättre. Undrar om jag ska tjata till mej starkare antibiotika eller bihålespolning? Nån som har koll?

• Svar på tråden bihåleinflammation, spola bihålorna?
  • Anonym

kåvepenin?? den pencillin sorten verkar inte ens på mina urinvägsinfektioner!
    kräv en annan sorts pencillin o om inte det funkar : då kan du börja fundera på att spola..
    har hört att det inte ska vara alltför härligt så se det som en sista utväg :P
    lycka till!

• varfördåför

fyra kurer antibiotika fick jag.. +kortison nässprej, sista dosen antibiotika var en dubbel och det starkaste penselin jag har hörttalas om. de vill hällst inte spola bihålorna nuförtiden, de gör visst mer skada än nytta i det långa loppet.. två år tog det innan jag blev "bra"

• varfördåför

dexoferm åt jag (tror det stavas så, men får inte äta dem då mna är gravid)

• Det ljuva livet

Jag har nog ätit varenda sorts antibiotika som finns på marknaden mot bihåleinflammation.
    Och använt all möjliga sorters nässprayer. Har även blivit opererad i bihålorna 4, gånger innan de fick bukt på min kroniska sinuit.

Tycker att du ska be att få en antibiotika med bredare spectrum och köpa dig en flaska så du kan skölja ur bihålorna med saltvatten flera gånger per dag. http://butik.yogacentrum.com/products/nasoklar?gclid=CKr-voqiiJICFSLilAodn1m09g

• Det ljuva livet

Glömde, spolade bihålorna gjorde jag första gången som tolvåring , det blir bättre för stunden (även om det är jäkligt äckligt när de gör det) men inte i det långa loppet *iaf inte för mig*

• Anonym (suck)

Åh, tack för tips! Jag är visst inte ensam om det. Det är andra gången nånsin jag har det. När jag var 16 fick jag bara Kåvepenin och blev bra. Därför har jag bara deppat ihop och låtit det va nu. Jag spolar själv med saltlösning och har kortisonspray som jag ordinerat mig själv. Visste inte att de inte vill spola bihålorna så gärna?? Det är ju inte så bra att äta stark antibiotika heller tänkte jag. Då kanske det får bli antibiotika ändå när jag kommer mig för att söka hjälp. Hoppades ju bli bra av mig själv Nån som fått heracillin förresten?

• Anonym (suck)

Det ljuva livet skrev 2008-03-12 22:01:32 följande:

Jag har ätit heracellin och Dalacin i månader!
    Ok, man kan alltså ta heracillin mot bihåleinflammation? Har en sån burk hemma som jag går och sneglar på. Men det hjälpte inte dig? Lät förfärligt jobbigt att du fått operera dig fyra ggr.
Svar på tråden bihåleinflammation, spola bihålorna?