• Lisa1976

Hur långt innan fick ni datum för planerat snitt?

Jag är beräknad till 7 maj, men ska göra planerat KS. Har dock inte fått något datum ännu, vilket känns märkligt.
    Ska göra det på Mölndals sjh, nån som har erfarenhet av KS på Mölndal? Får man inte komma dit innan på besök/visning?

• Svar på tråden Hur långt innan fick ni datum för planerat snitt?
  • Me o Mike

Nu ska ju jag göra snitt i sthlm, men jag fick mitt datum 1 månad innan.. Men det är inte så vanligt att få det SÅ mycket innan.. Ett par veckor är nog det normala..

• Lotten73

Jag ska göra mitt snitt i gävle.
    Var hos läkaren idag fick snittdatum den 4 april(beräknad förlossning 16 april).
    Vi väntar nr2 så vi behövde ej se hur allt går till mm.
    Prata med din bm eller ring till förlossningen be att få komma på besök.
    Lycka till.

• snuttP

JAg fick min snitt tid ungefär 1 vecka innan det va dags.. =/

• siamusen

18 dagar innan snittet fick jag datumet.

Snittades 11 dagar innan bf.

• MaijaO

7 dagar innan och jag snittades 10 dagar innan bf. Med tvåan kom det snabbare på, då togs beslutet om snitt 16 timmar innan verkställande.

• bouncer

Då jag sa till från början att jag ville ha snittdatumet så snabbt som möjligt så fixade de det. Fick datumet i början på januari och snittas den 29 april.

• Jessica24

Fick mitt planerade kejsarsnitt satt till tre dagar efter BF, dvs i vecka 40+2.

• Blombina

Jag har begärt att få komma till fölossningen för att diskutera mitt planerade snitt som jag ej fått datum för än.
    jag är i vecka 28+6 nu och bad om att få komma tidigare än i vecka 34 som de annars kallar en för planering.
    detta är mitt tredje barn och känner mig mycket mer orolig denna gång och får därför komma redan nästa vecka på tisdag för planering av det kommande snittet. med första barnet så fick vi reda på det ca 4 veckor före och snittet blev 11dgr före bf, med nr 2 så fick vi datum för snitt endast 6 dagar före samma där sntt 11dgr före bf.
    bf nu är 30 maj hoppas få ett datum runt 20 maj inte senare.
    jag håller tummarna att jag ska få ett datum på tisdag.

lycka till alla ni andra som också väntar på ert snitt.

• Dexxi

Vi visste först i måndags att det blir snitt pga sätesbjudning, var på vändningsförsök då. Men hade ju i tankarna att det kunde bli KS. Var i måndags i v.36+6 och fick en tid för snitt innan vi åkte därifrån. Man får komma på samtal (inskrivning för snitt) ett par till nån dag före snittet äger rum.
    De gör det helst så nära BF nu har jag förstått i Gbg så bäbisen får växa till sig så länge som möjligt. Sätter det igång innan blir det akutsnitt sa dom. Sen beror ju allt på när det finns lediga tider med...så går ju inte säga generellt att man får det si eller så många dagar före...vissa får tidigt o andra sent helt enkelt.

Hoppas ni andra får era tider snart! Och lycka till!

♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • Nellies mamma

Fick mitt datum i vecka 36....

• Karin W

Fick datumet i v.35. Börjar dock oroa mig nu för att jag inte har fått någon vidare information, om tid, inskrivning, o.s.v.
    Har inget skriftligt bevis på det utlovade kejsarsnittet den 14/4, skulle kännas tryggt om det stod i journalen eller att man hade några andra papper på det. Är förvisso 19 dagar kvar, så det är nog ingen fara... Annars är det verkligen världens tråkigaste aprilskämt. Var med om remisser och papper som försvann på UAS vid min förra förlossning, så jag hoppas verkligen allt funkar som det ska den här gången. När har ni andra fått papper om inskrivning, förberedelser, m.m.?

• Me o Mike

Ring ditt sjukhus och fråga tycker jag!!

Jag fick alla tider i slutet av februari! Ska träffa narkosläkare på fredg och snittas på måndag!

Karin W skrev 2008-03-26 16:42:00 följande:

Fick datumet i v.35. Börjar dock oroa mig nu för att jag inte har fått någon vidare information, om tid, inskrivning, o.s.v.Har inget skriftligt bevis på det utlovade kejsarsnittet den 14/4, skulle kännas tryggt om det stod i journalen eller att man hade några andra papper på det. Är förvisso 19 dagar kvar, så det är nog ingen fara... Annars är det verkligen världens tråkigaste aprilskämt. Var med om remisser och papper som försvann på UAS vid min förra förlossning, så jag hoppas verkligen allt funkar som det ska den här gången. När har ni andra fått papper om inskrivning, förberedelser, m.m.?
  • MammasÄlsklingar

Bor i sthlm 3 veckor innan får jag veta snitt datum

• Prince or Princess

var för två timmar sedan hos auroraläkaren som beviljade och bokade in datum för snitt 10 dagar innan BF. Och BF är 24/7, så jag kan pusta ut :) (jag är alltså i v 23)

Svar på tråden Hur långt innan fick ni datum för planerat snitt?