• Maggis Nervis

Vad har en "Påskkärring" på sig?(Klä ut sig)

Jo.. Det är så här, min treåring ska ha påskpromenad på dagis på skärtorsdagen. Barnen får lov och klä ut sig och min lilla trollunge som älskar att spöka ut sig är natruligtvis eld och lågor över det här Men... Det är så länge sen jag själv klädde ut mig till påskkärring så jag minns liksom inte mer än sjalett på huvud och röda prickiga kinder.. Vad har era barn haft på sig, alt. vad ska dom ha på sig?

Ni får gärna lägga in bilder på era påskiga barn. Det behöver inte vara bara kärringar heller utan allt som har med påsk och utklädning att göra...

Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • Svar på tråden Vad har en "Påskkärring" på sig?(Klä ut sig)
  • Nyfiken gul

oftast blommiga kjolar, förkläden, klänningar. Gärna brokig kombination.. Blommig klännig o prickigt förkläde ovanpå tex... Sjalett på huvudet och en kaffekanna i handen!

• Maggis Nervis
    Nyfiken gul skrev 2008-03-12 22:23:49 följande:
    oftast blommiga kjolar, förkläden, klänningar. Gärna brokig kombination.. Blommig klännig o prickigt förkläde ovanpå tex... Sjalett på huvudet och en kaffekanna i handen!
    Åh ja! Vi har hur många kaffepannor som helst Kanske en kvast med...
  • lia76

Så här såg min jänta ut förra påsken (då drygt 6 månader gammal)
    Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/lia76/gallery/phpzcpejf.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Så det är bara att klä ut dem med lite allt möjligt nu när de är lite äldre
    Här var hon ju liten. Nu är hon 1½ och lär nog klä på henne som inlägg #1 skrev

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • miababia

förlåt, lånar din tråd lite, hoppas du inte tar illa upp. vad har ni på era pojkar? klär ni ut dem till påskkärringar med kjol, förkläde och huckle/sjal och målar dem lite i ansiktet eller vad..... tänkte gå påskmarschen med sonen men vet inte vad han ska ha.

tips....om man letar påskkärring kläder så kolla med röda korsets affärer, här har kupan förkläden för ca 10kr och sjalar för 5kr, om nu inte mormor/farmor har några i sina gömmor.

• timberhochmandie

Min son var påskkärring förra året. Finns bild i mitt galleri.

• Maggis Nervis

Tack för alla tips och bilder

Svar på tråden Vad har en "Påskkärring" på sig?(Klä ut sig)