• Anonym

EKG patologiska förändringar??

Gjorde tigare i veckan ett EKG in för en kommade opartion uskan som tog EKGt sa att de står här att de patologiska förändringara vad innebär det?

Skulle dessa patologiskaförändringara kunna sätt stop för en opration??

Ni läkare eller ssk som kan hjälpa mig svara? Urtan att ha sett EKG kurvan?

• Svar på tråden EKG patologiska förändringar??
  • Venna

Oj, svårt att svara på utan att ha sett ditt EKG.

Däremot kan jag tycka att uskan som tog EKG:t skulle lämnat det till läkaren och inte själv ha analyserat det högt...

• UnderbaraGossar

Patologiska förändringar betyder att det är något sjukt/avvikande/onormalt. Dock kan man inte lita på de tolkningar som EKG-apparaten gör utan det är en kunnig läkare som ska granska EKG. Uskan borde definitivt inte sagt så till dig, då hon/han inte har befogenheter att uttala sig om hur EKG ser ut eller hur maskinen tolkat det. Det är en läkares uppgift.

Patologiska förändringar kan sätta stopp för en operationen om det utgör en risk för dig.

• Anonym
    diamantkornet skrev 2008-03-12 22:55:16 följande:
    Patologiska förändringar betyder att det är något sjukt/avvikande/onormalt. Dock kan man inte lita på de tolkningar som EKG-apparaten gör utan det är en kunnig läkare som ska granska EKG. Uskan borde definitivt inte sagt så till dig, då hon/han inte har befogenheter att uttala sig om hur EKG ser ut eller hur maskinen tolkat det. Det är en läkares uppgift.Patologiska förändringar kan sätta stopp för en operationen om det utgör en risk för dig.
    vet att uskan inte ska säga något jag hade dessa föändringar i okt eler nov 2006 också. Då gick det bar att göra en gal prtion men nu ska de blir en större opartion en GBP vet du om och hur dena typ av oprtion skulle vara ett hinder?
  • Anonym

Ringde till min läkare på vc och kollade upp detta med EKGet i fal dom där tror de skulle sätta stoppför min planerdade oprtion men nej de tror dom inte.

Sen vet ja ju att de kirugen som fattar beslut om är de så hör de väl av sig senast under nästa vecka hoppas jag.

Svar på tråden EKG patologiska förändringar??