• farzan
    Äldre 12 Mar 22:51
    2523 visningar
    16 svar
    16
    2523

    Pappaträff i Stockholm 7 april!

    Ett Maskulint Initiativ!

    Dags för alla heltidsfarsor att träffas, naturligtvis med barn! Min egen dotter fyller ett i april och ser fram emot många kompisar.

    Har förslag om två inledande aktiviteter:

    Andys Lekland i Sickla, 7 april: 10:30-11:30 när barnen tröttnar och/eller blir hungriga så tar vi en gemensam lunch.

    Läs mer på www.andyslekland.se/stockholm/

    14 april: 11:00-11:30 Nallarna vaknar på Skansen, strosa lite på Skansen, efter det gemensam lunch.

    Kom gärna med fler alternativ på aktivieter!

    Anmälan till gruppen sker genom mail till pappagruppen2008@bredband.net.

    Hoppas vi ses!
    Jocke

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 23:14
    OBS, INSTÄLLT DEN 7:e!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 22:20
    Tänker vara uppe lite tidigare på måndagen och hänga vi ingången redan vid 10:00. Läs mer nedan!

  • Svar på tråden Pappaträff i Stockholm 7 april!
  • Pappa Erland­sson
    Äldre 13 Mar 13:10
    #1

    Jamen, det är ju superbra!
    Jag blir inte heltidspappa förrän 5 maj, men jag kommer ändå! Bra Maskulint Initiativ!

    Min dotter kommer då att vara 10 mån så alla ni som har grabbar i den åldern får hålla ett extra öga öppet!

    Vi ses!

  • Spetti­ng
    Äldre 5 Apr 13:47
    #2

    Trevligt initiativ!

    Jag hänger på. Men nu blev det inget den 7:e vad jag förstod!?
    Är hemma med min dotter som nu är 15 månader.

  • Andrea­sA
    Äldre 6 Apr 08:22
    #3

    Jag är hemma med min ettåring och är sugen på att träffa lite andra pappor!

    Är det något nytt bestämt?

  • Pappa Erland­sson
    Äldre 6 Apr 19:08
    #4

    Hej Spetting och AndreasA! Jag och Farzan hade planerat att träffas den 7 april men precis som du skriver ovan Spetting så blev det inte av. Jag hade dubbelbokat och eftersom vi bara var två så var det ju inge större idé för farzan att genomföra det hela.

    Men eftersom intresse verkar finnas nu kanske vi ska samsas om ett nytt datum?

    Vi har planerat in den 11 kl 13.00 på Andys lekland. Funkar det för er?

  • farzan
    Äldre 7 Apr 10:12
    #5

    Som Anders skriver så är första träffen planerad på Andy´s i Sickla den 11:e. Vi är nu fem pappor som visat intresse för olika pappaaktiviter i stockholm och alla med barn kring 1 år.

    Farzan
    Spetting
    AndreasA
    JoBev
    PappaErlandsson

    Kom gärna med förslag på aktiviter och tidpunkter samt nämn vilken tid som passar ditt barn bäst med tanke på mat, sov och hämtning/lämning av äldre barn. Personligen föredrar jag vanlig mail så skicka gärna ett email till pappagruppen2008@bredband.net.

  • keybon­e
    Äldre 8 Apr 09:49
    #6

    Hej alla pappor.

    Hörde att det är en ny träff på gång den 11e i Sickla. Kan eventuellt komma dit, beror på om Livias hosta håller i sig. Känns som att komma dit och smitta ner alla det första man gör är ingen större hit. ;)

  • Tvilli­ngfars­a
    Äldre 9 Apr 14:00
    #7

    Hum Sickla ja det är en bit bort för mig.

  • Andrea­sA
    Äldre 10 Apr 06:39
    #8

    Hej,
    Vi hänger gärna med till Andys på fredag.
    /Andreas

  • PappaT­ony
    Äldre 10 Apr 11:05
    #9

    Låter verkligen jätte kul men vi bor i växjö och det blir lite långt. Får kanske dra ihop något här nere i sommar. Ha en trevlig tur på träffen.

  • farzan
    Äldre 10 Apr 12:45
    #10

    Tyvärr har jag insjuknat med tornado-hosta samt Vaniljgrisen är snorig, så jag måste banga morgondagens lek på Andy´s. Hoppas Pappa Erlandsson, Keybone och AndreasA får till en träff iallafall och vi blir några fler på Skansen på måndag.

    Skam den som ger sig, vi hörs!

    Jocke

  • Andrea­sA
    Äldre 11 Apr 06:20
    #11

    Pappa Erlandsson och Keybone, andys idag?

  • Pappa Erland­sson
    Äldre 11 Apr 08:29
    #12

    Absolut! Jag är utanför entrén kl 13.00. Har en gul vagn och står och sjunger "Poison" med Cooper och "högt över havet" men Arga om vartannat. Nej, det sista stämmer inte. Kanske att jag nynnar på sin höjd. =)
    Vi ses där!

  • farzan
    Äldre 11 Apr 08:40
    #13

    Have fun! Utförlig rapport, gärna med bildbevis önskas.

    Jocke

  • Andrea­sA
    Äldre 11 Apr 08:45
    #14
    Svar på #12
    Kul!
    Jag har en svart vagn (originellt...) med röd åkpåse samt en liten grabb som viftar och babblar.
    Ses där.

    Förresten, någon som vet om det är långt att gå från tvärbanan?
  • farzan
    Äldre 12 Apr 22:25
    #15

    Tyvärr missade jag ju den premiären på Andy´s men nu mår vi bättre och ser fram emot nya äventyr.

    Jag tänkte tillsammans med ettårig dotter barnvagnscrusa på Skansen mellan 10:00-12:00 på måndag den 14 april för att framförallt spana in de nya nallarna. Någon/några som hakar på? Klockan 10:00 vid Skansens huvudentré. Känns lättast igen på svart Urbanvagn med reflexband på sidan, 190cm lång pappa som troligen försöker underhålla sin gurglande dotter i grön overall och röd mössa.

  • Andrea­sA
    Äldre 13 Apr 09:33
    #16
    farzan skrev 2008-04-12 22:25:22 följande:
    Tyvärr missade jag ju den premiären på Andy´s men nu mår vi bättre och ser fram emot nya äventyr.Jag tänkte tillsammans med ettårig dotter barnvagnscrusa på Skansen mellan 10:00-12:00 på måndag den 14 april för att framförallt spana in de nya nallarna. Någon/några som hakar på? Klockan 10:00 vid Skansens huvudentré. Känns lättast igen på svart Urbanvagn med reflexband på sidan, 190cm lång pappa som troligen försöker underhålla sin gurglande dotter i grön overall och röd mössa.
    Vi har inget annat inplanerat så vi hänger på förutsatt att det inte ösregnar.
Svar på tråden Pappaträff i Stockholm 7 april!