• Nike 68J

    mobbad son

    Ser hur många det är som mår dåligt för att deras barn blir mobbade i skolan. Har en son som går i 3:an och har/är mobbad. Nu har han fått byta skola. Har pratat med alla och bett om hjälp, men inte fått gehör. Jag jobbar själv som lärare. Håller med vad någon har skrivit här att enl. skolan kan man inte stobba mobbning. De erkänner att han har blivit mobbad men att dom gjort allt dom ska. Likabehandlingsplanen la dom ut på hemsidan efter att vi anmält till skolverket. Inte ett enda åtgärdsprogram finns. Min son har blivit hånad,slagen, sparkad nästan varje dag under över 1 år. Jag tycker att alla som har barn som blir mobbade skall anmäla om inte någon lyssnar och aktivt arbetar för nolltolernas mot mobbning. Egentligen hade jag ingen fråga här utan endast tankar. Detta har varit så oerhört jobbigt för hela familjen. Och vill här ge en styrkekram till alla er som har barn som blir mobbade.

  • Svar på tråden mobbad son
  • Sunshine79

    Håller med dig...har själv blivit mobbad när jag var liten, fasar över den dag det händer mitt barn eller stt dem mobbar...då ska jag vända upp och ner på skolan...och om jag hade varit mamma till en mobbare hade jag också vändt upp och ner på skolan, föräldrar ska vara inblandad och lösa problem, ibland känns det som föräldrar inte bryr sig har ingen ork och det är sorligt, det är vi som uppfostrar våra barn.......

  • Nibla

    Jag förstår inte att ni inte får hjälp och jag kan heller inte förstå att det finns lärare som inte gör något. Jag jobbar själv som lärare och jag skulle kunna riva ner himmel och jord om jag träffade på någon som inte tar det på allvar. Jag kan heller inte ens drömma om att inte se om någon blir mobbad snacka om grovt tjänstefel. Det finns så många historier på denna sajt att jag blir förskräck.

    Till er som har det tufft vill jag bara säga sträck på er och kör järnet. Det är inte meningen att barn ska må dåligt i skolan, ingen ska må dåligt. Om ingen lyssnar sätt hårt mot hårt. Det kommer att vara skitjobbigt men det blir bättre.

  • aronnax

    Fy f---n vad arg man blir när man hör sånt här.
    Önskar bara jag hade haft en mamma som du, fom ser vad som händer, det kommer han att bli stark av.

  • Nike 68J

    Tack så mycket för era ord. Det värmer. Det är som sagt oerhört jobbigt och har varit hela tiden. Nu har min pojk bytt skola och trivs bra. Han har fått leva under stor press hela tiden innan. Men det är klart att han kommer få men av allt som hänt. Nu ligger anmälan hos skolverket. Ska förhoppningsvis bli klart innan sommaren. Så mycket lögner och förtal har jag sällan skådat. Inte nog med att vår son blivit mobbad utan sedan gör kommunen allt i sin makt för att smutskasta oss föräldrar. Har dock stort stöd från många. Har fått en offentlig ursäkt för det inträffade. Hoppas nu bara att hela sanningen kommer fram också så inte fler barn blir drabbade. Sedan får vi se om jag får jobb till hösten i denna kommunen. Har hela tiden jobbat i samma kommun som vi anmält till skolverket.

    Men ord som ovan att vår styrka kommer stärka vår son värmer. Det är det som betyder något. Han ska inte känna eller tänka sedan att varför gjorde inte mamma och pappa något. Och om det betyder att jag aldrig får jobb i denna kommunen mera så spelar det ingen roll! Vi får se vad skolverket säger. Deras bedömning skall väl vara klar innan sommaren.

    Uppdaterar vad som händer!

    Kramar till alla!!!

  • Nike 68J

    Väntar nu på att skolverket ska säga sitt. Sedan får vi hoppas att det går bra med våran yngsta son som också ska börja i skolan till hösten. Han som blev mobbad har ju bytt skola och trivs äntligen igen. Nu slipper han bli retat och slagen nästan varje dag. Uppdaterar er när jag fått utlåtandet från skolverket. Tack för att ni bryr er. Kramar.....

  • Merikarvia

    Skönt att det går bra för din pojk i hans nya skola. Det är jobbigt när ens barn blir utsatt på det sättet. Hoppas att ni får gehör hos skolverket. Jag blir så arg när barn blir mobbade och skolan inte gör något till och med förnekar att det förekommer mobbning. För sådana skolor finns också. Sänder många styrke kramar!! STÅ PÅ ER !!!!!!!!!!!!

  • lalivia

    Ville bara visa mitt stöd till er familj. Det skär så in i själen när ett barn blir mobbad av andra barn.
    Fortsätt att kämpa!
    Hoppas din son förstår vilken fin kille han är, och vad nån annan än säger så kan ingen ta ifrån honom den vetskapen

    KRAM

Svar på tråden mobbad son