• Nahla

Vilken olja är bäst vid trög mage (I vällingen)?

Som rubriken lyder: Vilken olja är bäst att använda i vällingen vid trög mage?

• Svar på tråden Vilken olja är bäst vid trög mage (I vällingen)?
  • visspen

jag använde messmör eller matolja men mest messmör

• HelenaMaria

rapsolja använder vi

• Winterfresh

Jag använder 1 tsk rapsolja i 120 ml ersättning när sonen är trög i magen. Funkar super

• Ville Mor

Det ska vara kallpressad rapsolja... Vissa varnar för messmöret då det innehåller för mycket salt för små barn.

Jag använde rapsolja ett tag men den lilla kräktes upp massor av maten då... Det  "bästa" för magen är nog ändå att köpa semperdroppar eller något liknande...

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
  • Nahla

Kallpressad rapsolja? Varför det? Vad är semperdroppar??

• Winterfresh

Semper magdroppar finns att köpa på apoteket, lite dyr men otroligt dryg. Ge barnet 5 droppar om dagen för att hjälpa magen på traven.
    Använder dem och de är super...
    Sen finns ju också minifom även det köpes på apoteket...
    Man får testa sig fram till det man tycker fungerar bäst...
    Hos oss ges 5 droppar semper/dag 50 droppar minifom vid varje mål och skulle han vara trög ges lite rapsolja i ersättningen under en dag så är allt toppen dagen efter.

• Ville Mor

Hade bara hört att den skulle vara kallpressad, men hittade detta...

Välj gärna en kallpressad rapsolja för de innehåller mycket omega 3 och omega 6. De varmpressade innehåller betydligt mindre för fettsyrorna är något värmekänsliga.

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
  • Nahla

Ok,min dotter är snart 3 år så några Minifom droppar eller semper droppar är inte aktuellt. =) Men jag ska testa med rapsolja framöver och se! =)

• Ruby

Kallpressad linfröolja är nog ännu bättre. Finns på hälsokosten. Linfrö är ju lösande. Kan även strös hela på flingor/fil osv.

Svar på tråden Vilken olja är bäst vid trög mage (I vällingen)?