Kniv till barn?
Hej.
Har sett/hört/läst någonstans att det ska finnas någon typ av plastkniv som barn kan använda i köket. Vass men svåt att skära sig på. Någon som vet var jag kan få tag på en sådan? Molly älskar att hjälpa till i köket.
Hej.
Har sett/hört/läst någonstans att det ska finnas någon typ av plastkniv som barn kan använda i köket. Vass men svåt att skära sig på. Någon som vet var jag kan få tag på en sådan? Molly älskar att hjälpa till i köket.
Puff
puffar även jag, hade ju varit kanon. Just nu använder min tvååring vanlig bordskniv..
Materialet är porslin har jag förstått. Och jag letar oxå som en tok efter en sån. Hojtar till om jag hittar en.
puff..
På www.knivar.nu har de barnknivar men det står att de rekommenderas från 5år. De verkar bra utformade men är tyvärr inte av plast/porslin.
Min syster har en sådan, ser ut som en kökskniv fast i plast och den går att skära med men svår att skära sig på.... Den här är det som de använder och den är kanon!
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Det finns en grymt bra kniv för barn från MAC som man bl a kan löpa på kitchenlab.se Verkar riktigt genomtänkt och kostar 375 kronor.