• Jessicath

Förskolor Maria Park Helsingborg

Hej!

Jag och min familj planerar att flytta till Helsingborg och Maria Park. Någon som kan ge mig information om de 4 förskolorna i Maria Park - Maria Park förskola, Flohem förskola, Västra Alléförskola och Montemini förskola.

Jag har varit inne på kommunens hemsida samt förskolornas hemsida men skulle vilja veta mer. Någon som har sina barn på någon av förskolarna. Hört gott rykte om förskolorna.

• Svar på tråden Förskolor Maria Park Helsingborg
  • lycra

Vi flyttar till Mariapark i maj och har sökt in till Flohems förskola. Han har ju då inte börjat än men vi har varit och besökt den. Fick ett väldigt bra intryck! Barnen är uppdelade i 3 olika åldrar & går då på olika avdelningar. Utegården tyckte jag inte var sådär jätteuppmuntrande till lek, men de går till skogen 1 gång i veckan.

Vi var och tittade utanför Västra Alléförskolan (pysslingen) eftersom de hade stängt under julen och vi då inte kunde besöka de. Vad jag läst om pysslingen & när jag ringde de så verkade det väldigt bra, dock var deras utegård otroligt tråkig t.o.m. sämre än Flohems förskola.

Montemini är en Montessori förskola så där råder jag dig att läsa mer om Montessori eftersom de har en annan pedagogisk syn.

Svar på tråden Förskolor Maria Park Helsingborg