• KattenFräsmorr

Quorn - Vegetarisk tacopaj?

Får besök på söndag av några vänner med barn, de är alla vegetarianer och jag tänkte göra något gott som både barn och vuxna gillar. Funderar på att göra tacopaj på quorn. Har aldrig använt quorn, är det gott? Funkar det bra till taco? Funkar det som köttfärs när man tillagar det?

• Svar på tråden Quorn - Vegetarisk tacopaj?
  • 402an

jag guilölar både sojafärsen och quornfärsen. ska du köpa soja så kolla först i veggohyllan. det kan finnas torkad och den är (oftast) billigare än den som ligger i frysen

• malla69

Har själv gjort tacopaj på Quornfärs. Den är ju iof färdigstekt så man behöver ju bara bryna på den lite å krydda precis som vanligt, det blev jättegott, smakar precis som en vanlig tacopaj.

• Litetdahl

Brukar göra en jättegod tacopaj gjord på quorn.

* Tryck ut vanlig pajdeg i en springform.

* Stek en påse quornfärs i stekpanna. Du får inte ha för hög värme för quorn bränns lätt. Quorn vätskar sig inte heller som köttfärs så häll i lite vatten allt eftersom. Lite mer stekfett/olja behövs också. När du stekt ett tag häller du bara över en påse tacokryddmix. och rör om med lite vatten. Låt stå på svag värme tills allt vatten ångat bort.

* Lägg färsen i formen.

* Häll över en burk röd tacosås.

* Häll över en naturell creme fraige.

* Toppa med en massa riven ost och tomatskivor.

* In i ugnen ungefär 30 minuter.

• TeeTee

Det finns vegetarisk tacomix att köpa färdigt.

• KattenFräsmorr

Tack så jättemycket för alla tips! Uppskattar det verkligen.

• Flickan Gud Glömde
    KattenFräsmorr skrev 2008-03-13 10:17:28 följande:
    Får besök på söndag av några vänner med barn, de är alla vegetarianer och jag tänkte göra något gott som både barn och vuxna gillar. Funderar på att göra tacopaj på quorn. Har aldrig använt quorn, är det gott? Funkar det bra till taco? Funkar det som köttfärs när man tillagar det?
    Har varit semivegetarian i snart 10 år och jag tycker sojafärsen blir så kladdig och kletig på ngt sätt, gillar Qourn mkt bättre=) Den blir mer liknande köttfärsen i utseende och smak.
Svar på tråden Quorn - Vegetarisk tacopaj?