• 252

TIPS!!!! Mot illamåendet på morgonen

Hejsan!!!

Finns det någon som kan ge mig tips om hur man lindrar illamåendet på morgon.
    I morse spydde man som en gris (ursäkta ),kom inte upp ur sängen förrens kl. vad 11

Snälla hjälp mig!!!

• Svar på tråden TIPS!!!! Mot illamåendet på morgonen
  • SundsvallsF

Hej hej.

Russin vid sängen... och lite vatten..
    Ät några russin och drick lite vatten, ligg kvar några minuter...

Kan funka..

• 252

Tack så mycket för tipset!!

Får testa det för så som det är nu funkar inte.
    Tack

• Therace

Jag spydde som en gris i fem månader, jobbade morgon varannan vecka - det var inte att tala om! Fick massor av tips för illamåendet, sen om det fungerar är en annan sak...

Att äta salta kex (t.ex. "Tuc" är goda) innan man kliver upp är ett förslag, ett annat är att dricka bubbelvatten eller Samarin för att lugna magen. För en kollega fungerade det bara att äta mild yoghurt/filmjölk (minns inte vilket) det första hon gjorde.

• AngelEye78

postafen är perfekt mot illamåendet. Mådde själv mycket illa vid förra graviditeten på morgonen/f.m.

Postafen kan man ta 2 gånger per dag, men om du bara mår dåligt på f.m så räcker det att ta en tablett när du går och lägger dig, mår du dåligt hela dagarna så tar du en tablett var 12:e timme.

ska inhandla en förpackning igen själv nu så jag har på lager, för kommer må dåligt denna gång också, frågan är bara när det kommer börja...

• Imox

äta nått innan du kliver upp ur sängen o undvika att dricka mjölk eller liknade på morgonen utan "klara vätskor"

• ayumi

Jag har lite småtips!

* När man går upp och kissar för sjuttiofjärde gången under natten så kan man ta en knäckebitsmacka eller ngt annat litet "snack" helst ngt saltigt.

* En kopp chai te med lite socker i är jättebra för illamåendet. Ingefäran gör att man mår mindre illa. Obs att man inte ska överdriva mängden ingefära när man är gravid. Utan förstäras i måttliga mängder. :)

• Wren

djungelvrål (salt lakrits) har jag hört kan hjälpa. det fungerar i alla fall mot min åksjuka

• Misslavinia

För mig fungerade det med sura saker, typ ett glas juice eller fil innan jag klev ur sängen.

Sen strödde jag malen ingefära över filen/yoghurten till frukost, tyckte att det hjälpte.

• JagÄrMamma

Skiva ett äpple i klyftor, lägg på ett litet fat och plasta över. Ha det ståendes på nattduksbordet. Frukt tycker jag är lätt att få ner. Inte för sött, inte för torrt och lagom mycket smak.
    Försök att äta lite o ofta så du inte hinner bli för hungrig. Oftast är det när man är hungrig som illamåendet kommer.
    Ha nyttiga små tilltugg i närheten hela tiden och stoppa i dej snabbt som tusan så fort du känner att illamåendet kommer.
    Lycka till!

• Uppfylldönskan

Då jag var illamående i början av min grav. så sa min mamma att dricka ett glas kall apelsinjuice precis innan jag gjorde något annat.. Och för mig funkade det! Vart inte nå mer illamående efter det! Lycka till.

• 79Ninni

Det hade jag också hört men jag spydde ännu mer av det...

För mig lindrade det liiite om jag åt ett par skorpor och drack ett glas apelsinjuice innan jag gick upp. Min man var underbar och ställde fram det på mitt nattduksbord när han gick upp.

Kan tillägga att jag mådde illa hela dagarna, inte bara på morgonen, men det hjälpte lite att ha salta kex med mig som jag kunde knapra på vart jag än gick. Sen funkade "sea band" hjälpligt också.

Wren skrev 2008-03-13 13:05:20 följande:
    djungelvrål (salt lakrits) har jag hört kan hjälpa. det fungerar i alla fall mot min åksjuka
  • hoppla76

Hej!

Slänger in en liten kommentar här.

Hm..tycker jag har provat det mesta jag..provade dricka ingefära idag,men fy attan då mådde jag ännu sämre..

Mår illa hela dagarna plus att jag måste lära mig vad jag stoppar i munnen och inte eftersom jag blir illamående av vissa saker..jag spyr dock inte men ibland hade det känts som befriande.

Det som har lindrat något är Loka naturell så det går en del i det här..

Svar på tråden TIPS!!!! Mot illamåendet på morgonen