• Patis

*Usch vad äckligt!! Jag bor i Spanien

Usch vad äckligt!!
    Jag bor i Spanien för tillfället och i min lägenhet som jag delar med två andra tjejer har vi nu upptäckt att vi har kackelackor i vårat kök. Fy vad det är jobbigt, tycker det är jobbigt med insekter och annat små kryp.

Är det någon som har någon erfarenhet med det här i Sverige? Vad ska vi göra? vi ska ringa anticimex (eller liknande) imorgon men finns det något man kan göra för tillfället?
    Vet liksom inte om ägarna har lust att betala, de är rätt snåla. Med tanke på att de redan hade köpt en sprayburk med nått gift kommer de säkert tycka att det räcker gott och väl med det. Usch jag vill inte ha dem i min mat.

Tips?! Snälla. Det känns som om de är överallt.

• Svar på tråden *Usch vad äckligt!! Jag bor i Spanien
  • sheeba

Döda dem inte iallafall, då kommer de andra på begravning
    Mer kan jag tyvärr inte ge dig som svar..

Usch!!! det är hämska djur..bläää

• Patis

försent, igår så tog jag död på en med giftet.
    Väntar bara på attacken nu. *springer och gömmer mig*

• sheeba

Haha!!!
    Är mer om du trampar i gäl dem de utsöndrar nogon doft så de andra kommer.

Håll fötterna i styr

• Tzachi

Det finns insektsspray mot kackelackor!

• Patis

ja vi har inte trampat ihjäl någon än. det är ingen som vågar, med giftet kan man åtminstone hålla sig på ett visst avstånd. uschiliusch

undrar om man ska spruta lite iförebyggande syfte... Kill em all!!!

• Patis

ska nog göra det innan jag går och lägger mig.
    Nu jäk_ar ska det sprayas!

• skrutthumlan2

Lider med dig! Hatar kackerlackor!
    Vart i spaninen bor du?

• Patis

Jag är i Salamanca på en utbytestermin.

• bits

Patis, spraya med insekts-spray mot kackerlackor i dorroppningarna och aven lite runt fonstret, du kan ocksa spraya i golvbrunnarna (om du har nagra) men var forsiktig med sprayandet om ni har husdjur eller krypande barn.

Ett annat satt ar att ha kliniskt rent, lat ALDRIG matrester och brodsmulor, socker, eller juice sta framme, torka jamt, och ha alltid rent.

En som vet...

Kramar

Svar på tråden *Usch vad äckligt!! Jag bor i Spanien