• knegarmorsan

Aktiviteter med nyfödd + trotsig treåring

Är lyckligt lottad och har två fina döttrar, en på tre år och en som snart blir tre veckor gammal. Vi har nyligen flyttat till ett gammalt hus som vi håller på att renovera. Lite mycket på en gång kanske, men nu är det som det är!

Min treåring går på dagis tre dagar i veckan och då kan jag ta det lite lungt och ägna mig åt min nyfödda. Övrig tid, har jag lite svårt att veta hur jag ska aktivera min äldsta flicka. Hon har mycket spring i benen och jag vill verkligen ge henne all den stimulans hon behöver. Det svåra är bara att veta vad vi ska göra. Marsvädret tillåter inte riktigt några bra utomhusaktiviteter i och med att jag inte bara kan sätta mig och amma när det är 5-10 grader varmt.
    Varningarna för RS-virus har duggat tätt från barnläkare och barnmorskor vilket gör att jag undviker bibliotek och andra ställen där man kan stöta på snörvlande människor.
    Därför är jag och mina döttrar väldigt mycket inomhus vilket känns jättejobbigt eftersom det känns som om jag inte kan aktivera dottern tillräckligt.

Vad kan jag göra? Finns det några tips.
    I och med att vi är nyinflyttade så känner jag inte några andra i samma situation.

En annan sida av problemet är att på helgerna, då det byggs och renoveras i huset, så blir det ännu svårare att hitta på aktiviteter i och med att det är svårt att vara hemma i allt byggdamm och spikande.

• Svar på tråden Aktiviteter med nyfödd + trotsig treåring
  • knegarmorsan

Vi har precis flyttat till Trollhättan

Svar på tråden Aktiviteter med nyfödd + trotsig treåring