• kissecat

Glasbit i fingret!

På nyårsafton fick jag en glasbit i fingret men min kompis lyckades få ut den.

Nu är det så att jag fortfarande har ont där! som om det fortfarande finns kvar nåt. Kan det vara farligt?
    Om man känner efter så känner man en liten knöl där vid ärret.

Borde jag gå till en läkare eller är det ingen fara?
    Tycker bara att det är lite konstigt att jag fortfarande har ont.

• Svar på tråden Glasbit i fingret!
  • sheeba

Jag skulle kollat upp det kan ju vara så att det sitter en liten bit kvar, kanske behöver göra ett litet snitt så de kan lirka ut det?

• kissecat

Jag har hört att det kan vara jättefarligt att ha en liten glasbit i kroppen för den kan följa blodomloppet och fastna i hjärtat! låter ju jätte hemskt om det är sant..

• sheeba

Jo jag har också hört något sådant. Gick med en rätt så stor glasbit i tån fick en glaslampa på foten. trodde först den var bruten eller en regäl stukning efter ca 1 månad kände jag glaset.
    Men jag är lite påillig av mig så jag satt och grävde och "klippte" upp med sax och nål blocka ut den med en pincett. ja det gjorde skit ont

• kissecat

Haha.. exakt så gjorde min kompis på mig oxå. KLippte upp och grävde.. sen svimmade hon av allt blod och gojs!

sheeba skrev 2008-03-13 13:50:56 följande:
    Jo jag har också hört något sådant. Gick med en rätt så stor glasbit i tån fick en glaslampa på foten. trodde först den var bruten eller en regäl stukning efter ca 1 månad kände jag glaset.Men jag är lite påillig av mig så jag satt och grävde och "klippte" upp med sax och nål blocka ut den med en pincett. ja det gjorde skit ont
Svar på tråden Glasbit i fingret!