• Sannanas

Skattetabell 32

Vad betyder det igentligen?
    Har man 32% skatt då eller?

• Svar på tråden Skattetabell 32
  • Lina med Liten

Kolla på http://www.skatteverket.se/   där kan du se hur tabellen ser ut... det är inte riktigt så enkelt som att det är 32%...

**Älskade lilla Thea**
  • Sannanas

Men hur vet jag hur mycket skatt jag betalar?
    jag har helt bakom flötet med allt vad sånt här heter !

• uniMog

svarade jag inte dig aldeles nyss?

Why are vampires always so stupid?
  • Lina med Liten
    Pejgan skrev 2008-03-13 14:02:21 följande:
    svarade jag inte dig aldeles nyss?
    tyckte jag såg det svaret ja
    **Älskade lilla Thea**
  • Birgitta2

Om kommunalskatten är 31,5 - 32,49 % så har du skattetabell 32. Det betyder INTE att du betalar så mycket i skatt. Information av detta får du på skatteverket.se. Om du kikar på din kommun, så ser du vilken kommunalskatt som finns och därmed får du rätt skattetabell.

• Birgitta2

skatteverket.se/skatter/skattetabeller/skattesatserdetaljniva.4.1f604301066dceb902800078.html
    Där har du hela länken. Klicka upp ditt län, din kommun, så ser du skattesatsen, med och utan kyrkoavgift. Står det att din kommun har kommunskatt på 32,48 ex.vis, så skattar du under tabell 32 om du är med i svenska kyrkan, och i tabell 31 om du inte är med i den.

Har din kommun skattesats 32,78, så skattar du enligt tabell 33 (med i svenska kyrkan) eller 32 (ej med i svenska kyrkan).

• Birgitta2
    Sannanas skrev 2008-03-13 14:01:37 följande:
    Men hur vet jag hur mycket skatt jag betalar?jag har helt bakom flötet med allt vad sånt här heter !
    skatteverket.se kan du plocka fram och ladda ner den skattetabell som gäller för dig (31, 32 eller 33 eller vad det nu är). Gå in på din månadsinkomst och du skattar i kolumn 1, som de flesta i arbetsför ålder gör när de har en anställning. Då kommer du också se att du skattar mellan 24 och 28% beroende på din lön. Har du en lön på 18.000 kr så skattar du ungefär 24-25%. Har du en lön på 30 000 kr så skattar du ungefär 30-31%.
Svar på tråden Skattetabell 32