• Svart ros

Hur tona ner den gula/oranga nyansen i håret?

Har i stort sett alltid haft blont hår men färgade håret brunt i höstas då jag var så trött på mitt sletna hår plus klippte mina sletna toppar.
    Jag trivs inte i brunt hår, även om nyansen inte var speciellt mörk, och nu när håret blivit lite tjockare och finare så bestämde jag mig för att ljusa upp mitt hår en aning och köpte blondering till håret och första tanken var ju att slinga det, fast med kam. Alltså att jag kammade ut färgen i håret vilket jag ångrade då håret blev gult och orange på vissa ställen. Skule givetvis använt hätta men det var dumma jag alldeles för lat för
    Nu måste jag färga om håret och tänkte då höra med er vilken blond nyans man kan använda som tar bort det gula? Vill inte bli ultrablond så att bleka håret än en gång vill jag helst slippa vilket sliter oerhört mycket på mitt hår också. Eller måste jag bleka ännu en gång för att sedan färga till önskad blond hårfärg??

• Svar på tråden Hur tona ner den gula/oranga nyansen i håret?
  • Petrah

förr fanns dt en lila flaska på H&M som dämpade dt rejält. kolla där om dom har nått sånt än.

Wild, Raw and Beautiful
  • SatuSv

har hört att askblond o pårlblond ska ta bort det gula o så silver schampo...

• its nice to be hated

När jag var ultrablond använde jag pärblond (alltså askblond färg.. ask tar bort gula pigment).
    Eller silverschampo då som redan nämnts.

- Blood Fire Death - Bathory -
  • Whilda

Silverschampoo.
    Rekomenderas verkligen.

• blommanigbg

Pärlblond fungerar bra. Eller askblond. Vet av egen erfarenhet..

• Liiza

Jag tycket att det blir "billigast" att gå till frisören från första början..
    De fixar det alltid som jag vill ha det..

Jag kanske är en fegis som inte exprimenterar själv
    Men det är väl för att jag varit orange och lite fler otäcka nyanser de gånger jag trixat hemma

• blommanigbg
    Liiza skrev 2008-03-13 20:01:18 följande:
    Jag tycket att det blir "billigast" att gå till frisören från första början..De fixar det alltid som jag vill ha det..Jag kanske är en fegis som inte exprimenterar själv Men det är väl för att jag varit orange och lite fler otäcka nyanser de gånger jag trixat hemma
    Och jag har blivit orange och lite andra otäcka nyanser hos frisören..
  • Liiza

blommanigbg

-Usch va otäckt!

Vilken tur jag har, "min" frisör fixar det tills jag är nöjd

• sheena08

Silverschampo. Det dämpar gula nyanser, är man därimot orange är det svårare. Använder man ask på gult/orange finns en viss risk för att håret blir grönt. Det är svårt att som färgad mörkhårig göra ljusa slingor som inte är riktigt ljusa utan att de blir gula. Gå till en salong och be om råd, många frisörer säljer lättoningar som dämpar bra, man ska absolut inte sätta färg på det!

• its nice to be hated

Håret blir verkligen inte grönt av att man använder asktoner :)
    Har gjort det där i många år.
    Däremot hos frisören får man både grönt och dassiga hårfärger.
    Frisörer vet inte alltid bäst!

- Blood Fire Death - Bathory -
  • Svart ros

Tack för era svar! Kunde inte hålla mig så jag köpte ljusbolnd färg och nu ser det mycket bättre ut än innan, men förstår bara inte varför det inte blir så ljust som färgproven visar...blir alltid mycket mörkare. Har aldrig varit med om så gul/orange nyans på håret innan och jag har ändå blonderat mitt hår väldigt mycket när jag var yngre. Har själv varit med om grönbrun aktig nyans när jag förr färgat håret från ultrablont till askblont och det stod även i bruksanvisningen att man inte ska använda askfärgade nyanser på gult, orange eller vitt hår. Men men, nu låter jag håret vara och sedan om några månader lägger jag ordentliga slingor i håret.

Svar på tråden Hur tona ner den gula/oranga nyansen i håret?