• Annahpo

Vadär "babblarna" för något?? (DS)

som man kan beställa på teckenhatten och har ni köpt det?? Vad är det för något, och vad gör dom för "nytta" om man säger så??
    Vad använder ni dom till??

• Svar på tråden Vadär "babblarna" för något?? (DS)
  • Lefo
    http://www.babblarna.se/
    Här deras hemsida.

Min Linnéa har Babblarna i plast dockor som hon har i en tygpåse.
    Linnéa leker ofta med sina Babblare och hon kan utan till namnen på Bobbo, Diddi och Dadda(tror jag de var), de övriga kommer hon till mig och frågar vad de heter. Jag som är lite glömsk har skrivit nämn i rumpan på dockorna så jag kan svara.
    Sedan har Linnéa Babblar böckerna också som hon tycker mycket om så dagis har fått två och de övriga barnen i dagsgruppen tycker också mycket om dem.
    Linnéa har också Babblarna i pappersdockor men dem har hon inte tyckt var så jätte roliga.

/Lena
  • Thina 1

Hej!!

Vi har Babblarna, både plastfigurerna och böckerna. Jag beställde dem på Teckenhatten. Har de när vi tränar språk- och lyssnarträning enligt Karlstadmetoden. Barnet tränas lyssna och höra skillnad på små språkskillnader. Babblarna heter Babba, Bibbi, Bobbo, Dadda, Diddi och Doddo. // Kram från Thina.

• Våran Tilde

hej!
    blev så nyfiken på babblarna, tack för tippset
    ska genast beställa plastfigurerna vi ska hålla på
    å träna dessa ord dada å alla andra, känns fånigt säga dem så med
    hjälp av figurerna känns de ju lite roligare.
    /lotta

• Lefo
    Våran Tilde skrev 2008-03-13 20:05:04 följande:
    hej!blev så nyfiken på babblarna, tack för tippset ska genast beställa plastfigurerna vi ska hålla påå träna dessa ord dada å alla andra, känns fånigt säga dem så medhjälp av figurerna känns de ju lite roligare./lotta
    Ja det hade varit till bra hjälp när vi tränade Linnéa på dessa ljud också (Karlstadmodellen tränar vi Linnéa efter). Men vi hade då fingerdockor som jag döpte till dadda, doddo och så vidare. Men det hade ju varit helt underbart om dessa figurer hade funnits just när jag var i den träningsfasen.  /Lena
  • calistra

Super bra tack för länken!!!
    Hela paketet ska lillan få i ett års present

Kram Maria

Lilla Emilias Mamma
  • sara sara

Babblarna är mkt bra vi fick hela kittet i ett års present. Just babba bibbi bobbo osv är tydligen enl vår logoped bra förljudminnt på nått vis. Vi kollar på babblarna vidion ett par gånger per dag, de var bla den som fick T att krypa; nu klappar hon händerna till den i stället. Man kan nog använda de ganska långt upp i åldrarna. Just nu läser vi bok , leker med plastfigurerna lyssnar på vidion o kollar när babblarna hälsar på. Min systerdotter utan ds spelar memmory bla.

• fru vanheden

Hej!

Babblarna är super
    Vi köpte det stora babblarnapaketet till Melvin och han fullkomligt älskar det!
    Han är lika glad i allt så det går inte att säga vilket som är bäst av dem
    Melvins resurs på dagis har köpt någon bok och så figurerna och använder de mycket när hon tränar och leker med Melvin enskilt på dagis och hon tycker också att de är kanon!
    Melvin älskar att vara på babblarnas hemsida och lyssna på deras musikvideo...De orden han inte kan i låten mimar han till, det ser så härligt ut
    Så jag kan verkligen rekomendera babblarna till alla!

dsmammor rules
  • karinALICEsonny

hej! babblarna är superbra! fick de i veckan till alice från HAB, vi får låna de därifrån annars e de svindyra!!

vi har introducerat Dadda till alice eftersom det är dadaddaa hon håller på att babbla just nu! annars är det babba man ska introducera först..

till en början var jag skeptisk, jag tyckte man kunde väl använda vilka figurer som helst, men ju mer jag ser henne pyssla med de och babbla på desto mer övertygad blir jag att det är helt genialiskt! som de är utformade är mycket genomtänkt och det funkar verkligen!! Köp de!

• sara sara

Annahpo.. Har du kollat i den Härliga rosa boken någongång?s

• Annahpo
    sara sara skrev 2008-03-14 18:29:11 följande:
    Annahpo.. Har du kollat i den Härliga rosa boken någongång?s
    Hej sara sara...Nej, vad är det för något??
  • Stjärnor och månar
    sara sara skrev 2008-03-14 00:19:36 följande:
    Babblarna är mkt bra vi fick hela kittet i ett års present. Just babba bibbi bobbo osv är tydligen enl vår logoped bra förljudminnt på nått vis. Vi kollar på babblarna vidion ett par gånger per dag, de var bla den som fick T att krypa; nu klappar hon händerna till den i stället. Man kan nog använda de ganska långt upp i åldrarna. Just nu läser vi bok , leker med plastfigurerna lyssnar på vidion o kollar när babblarna hälsar på. Min systerdotter utan ds spelar memmory bla.
    Hej sara sara!
    Vilken film med Babblarna menar du? Finns den på Hattenförlaget också?
    Hälsar Anna
  • Solskensmor

Tack för tipset, blir nog 1-årspresent här också...

• Minda

Anton älskar också allt som har med Babblarna att göra. Han skiljer på alla och kan alla namn. Förutom Bibbi, den kallar han "mamma" av någon anledning... Jag ser tydligen ut som en gul kondom!

• kattmatten
    Stjärnor och månar skrev 2008-03-15 12:20:31 följande:
    Hej sara sara! Vilken film med Babblarna menar du? Finns den på Hattenförlaget också?Hälsar Anna
    Den ligger på Babblarnas hemsida; en liten musikvideo.
    Om vi nu tänker på samma film

www.babblarna.se
  • sara sara

kattmatten o stjärnor o månar de stämmer bra.

• Stjärnor och månar

Kattmatten och sara sara!

Tack för svar om film! Ska kolla på en gång.

Elsas mamma
  • Linda 25

Hemma hos oss är babblarna oxå stora favoriter både för viktor och lilla syster. de älskar både hemsidan, musikvideon, böckerna och dockorna. Har även både teckenhatten och hopphatten - allt detta har vi haft stor glädje av.

Verkligen värt att prova.

• calistra

Nu har jag en liten fråga ang babblarna.
    När man beställer hela paketet så får man rabatt om man är medlem. Men var blir man medlem?? Hittar inte det någontans....
    Kan ngn hjälpa mig??Cool

Lilla Emilias Mamma
  • Rubia

Medlem betyder medlem i Materialklubben, tror det står i prislistan om det, eller kanske på ordersedeln. Någonstans på de två listorna/papprena var det, tror jag åtminstone. Jag lyckades iaf bli medlem och då kan det inte ha varit särskilt svårt.

Mamma till Axel -01, Anton -04 (DS), Astrid -06
  • calistra
    Rubia skrev 2008-04-10 22:07:07 följande:
    Medlem betyder medlem i Materialklubben, tror det står i prislistan om det, eller kanske på ordersedeln. Någonstans på de två listorna/papprena var det, tror jag åtminstone. Jag lyckades iaf bli medlem och då kan det inte ha varit särskilt svårt.
    Hihi, tack så mycket ska försöka hitta det då.
    det är mina kära föräldrar som ska löpa det till lillan i ett års present o har tjatat på mig att fixa detta NUUU. För dom hitta inget om att bli medlem..
    Taack så mycket!!Flört
    Lilla Emilias Mamma
Svar på tråden Vadär "babblarna" för något?? (DS)