• Jenniiz

abc ramsa??

Är det nån som har lite ABC ramor på lager, vill ha lite fler som vi kan variera med här hemma.

Denna har vi:

ABCD, rått-mor kokar te.
    EFGH, barnen tittar på.
    IJKL, får vi ost ikväll?
    MNOP, ni får pappa be.
    QRST, pappa kommer, se!
    UVXY, är min gubbe gry?
    ZÅÄÖ, hit med ost och brö´!
    Katten kan ju dö´!!

• Svar på tråden abc ramsa??
  • Hercules

sjunga alfabetet med melodi blinka lilla stjärna

• skotertjej

Ja, den som Hercules skrev är ju bra, Mora Träsk sjunger den och min 3-åring har kunnat det ett bra tag.

"ABCDEFG börjar alfabetet med
    HIJKLMN är de sju som kommer sen
    OPQR r som i ratten
    STUV v som i vatten
    XYZÅÄÖ nu har vi gått från A till Ö"

Annars har jag sjungit den de sjunger i Fem Myror A aaaaa B bbbbb osv och äldsta pojken kunde bokstäverna när han var 1,5 år för han ville att jag skulle sjunga den hela tiden.

Kan tyvärr ingen bra ramsa, har nån dålig i en bok men det rimmar så dåligt så den vill jag inte ens skriva

• Jenniiz
    skotertjej skrev 2008-03-14 13:04:17 följande:
    Ja, den som Hercules skrev är ju bra, Mora Träsk sjunger den och min 3-åring har kunnat det ett bra tag."ABCDEFG börjar alfabetet medHIJKLMN är de sju som kommer senOPQR r som i rattenSTUV v som i vattenXYZÅÄÖ nu har vi gått från A till Ö"Annars har jag sjungit den de sjunger i Fem Myror A aaaaa B bbbbb osv och äldsta pojken kunde bokstäverna när han var 1,5 år för han ville att jag skulle sjunga den hela tiden.Kan tyvärr ingen bra ramsa, har nån dålig i en bok men det rimmar så dåligt så den vill jag inte ens skriva
    Oj, de var ju bra tips du kom med....
    Ja jag har väl kommit på de här rätt sent *skäms*, men bättre sent än aldrig...
  • skotertjej

Så bra att du gillade tipsen.

Svar på tråden abc ramsa??