• morrontrött

vad tänka på vid val av ikeas köksskåp?

japp, jag sliter mitt hår...

ska bygga nytt kök och sitter här med planeringsverktyget från ikea. inget svårt det inte, men frågan är vilka sorters skåp man egentligen behöver?
    de finns ju alla möjliga olika sorters bredder, med eller utan lådor, trådbackar, hyllplan osv.

lite tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden vad tänka på vid val av ikeas köksskåp?
  • CeeJay

Jag gillar de breda underskåpen med lådor. Jättesmidigt att ha lådor istället för hyllplan. Ett "karusellskåp" i hörnet är också bra

• morrontrött

ok, nu blir det inga hörnskåp i vårt kök men tack för tipset om de breda lådskåpen!

• N i n n i e

Angående bredd så är det egentligen det estetiska som får avgöra! Vi valde 60-skåp med enkel luckor, ist för 80-skåp med dubbel-luckor upptill. Blev snyggare och stilrenare tycker jag. tycker också det är mycket mer praktiskt med lådor än skåp nertill. Snyggast med breda! 60-80 cm! Karusellskåp  om man har ett hörn (för kastruller och stekpannor!) är super. Till skafferi är det riktigt smidigt med högskåp med utdragsfunktion! Det blir så överskådligt.

Vad det gäller rengöring så ska man tänka på att luckor och lådor med speglar är mycket svårare att hålla rena!

• N i n n i e

oj... hann inte se att inte har hörn!

• Vaniljdröm

Skippa överskåp för luftigare känsla.
    Välj sockellådor för extra förvaring.
    80-lådor är kanon.

• Don38

jag har ett kök från Ikea ..bor i älmhult då kolla gärna i album !!!

Svar på tråden vad tänka på vid val av ikeas köksskåp?