• Latino

Hur smutsiga är era barn efter en dag på dagis?

Min son är 20 månader och har gått på dagis i 2 månader. VARJE dag måste han använda sina extrakläder och kläderna jag tog på honom på morgonen ser ut som en färgpalett! Vissa fläckar går aldrig bort Förstår om dom inte kan passa honom när han äter, men så här blir han aldrig hemma. Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Hur smutsiga är era barn efter en dag på dagis?
  • vampyria2

Happ mina barn har alltid varit smutsiga när de kommer från dagis, men smutsiga barn är lyckliga barn Flört

• Pingu32

nej din son är nog bara ovanligt grisig av sig

min dotter som är 23 månader har aldrig samma kläder när jag hämtar henne som när jag lämnade henne. och ibland har hon inte ens sina egna kläder.. hon tar gärna ur de andra barnens lådor och byter om till något hon gillar bättre..

• 3llian

Haha, känner igen det där! Fast det blir bättre, min son är 4 och nu börjar han kunna ha samma byxor (och om man har tur) samma tröja på sig två dagar i rad..

• nexie
    vampyria2 skrev 2008-03-13 21:52:21 följande:
    Happ mina barn har alltid varit smutsiga när de kommer från dagis, men smutsiga barn är lyckliga barn
    samma här! Men visst hon byter inte kläder varje dag, dom är förstås ute nästan hela tiden utom när dom äter, så overollen är skitig jämt men det tycker jag är bra, då ser man att hon lekt och har kul!
  • myskatt

Just därför har hon en låda byxor och en låda tröjor bara för förskolebruk. Hemma finns chansen att man kan tvätta upp en fläck men på fsk får hon ha bättre begagnade kläder som tål allt. Bara att slänga när de inte går att rädda.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Latino
    Skönt att höra att fler har grisiga barn!
  • Lilla näktergal

Min son går hos dagmamma och har endast behövt ha sina extrakläder 2ggr, men då pga bajsläckage. Han har gått där i 6 månader. Men visst händer det att han har fläckar på kläderna men ofta kan han ha samma kläder nästa dag också! Kanske dagmammor har mer tid att "kolla" barnen. Ska kanske tillägga att han är 1½.

• Karpet

Det har nog aldrig hänt att hon har kommit hem med ren tröja, hon har gått på dagis i 8-9 månader, byxorna däremot är ibland rena.

Gör mig ingenting, jag köper dessutom inte så jättedyra kläder så det gör inget om fläckarna inte går bort i tvätten.

• teambe

vår dotter har alltid exakt samma kläder på sig hem som när hon går till dagis, och de är dessutom helt rena. begriper nte hur de bär sig åt :) sen under kvällen blir de smutsiga...

• norgesessan

Innekläderna brukas inte bytas, men utekläderna står av sig själv..(självklart bara kul)

Emil 03 och Jonathan 05
Svar på tråden Hur smutsiga är era barn efter en dag på dagis?