• Flizan30

Finlandsfärjan!

Några jobbarkompisar till mig är just nu på Finlandsfärjan. Valde att inte åka med då jag har familj. Har jag missat något och är det så röjigt som man kan tänka sig? Vad är det för ålderskategori på dem som åker?

• Svar på tråden Finlandsfärjan!
  • fanny20

beror på vart och vilket bolag de åker med.
    Hur många ni åker och hur ni trivs tillsammans, vad man är ute efter.
    Åkte de idag så tror jag det är ganska lugnt tror det är värre åka fredag lördag.
    men tror åldersgränsen är 23 (utan målsman)på alla båtarna.

• Flizan30

Stockholm - Helsingfors med Silja Line. Det är ju ett gott gäng men bara grabbar och det skall ju festas

• CosmicCat

Nä, du missar ingenting om du inte gillar tokfulla finnar, ryssar och svenskar i en salig röra som håller på med något som ska kallas för dans men i själv verket bara är en sorglig form av parningslek.

Om jag någon gång åker till finland med båt så äter jag för att sedan gå och lägga mig (fast jag är kanske sällsynt trist)

• Flizan30

Det var det jag misstänkte Jag har som sagt familj och känner inte att det är något för mig. Men skall bli kul att höra på måndag vad som hänt( om dem vågar berätta

• fanny20

smaken är som baken, delad som tur är.
    Jag har åkt på massor av resor och det blir så roligt man gör det till. Vi har försökt få ihop ett tjejgäng som åker med jämna mellanrum vi har varit allt mellan 5 och 8 st som åkt och har haft jätteskoj.

men om du skulle åkt med ett gäng grabbar som ensam tjej så skulle nog jag också hoppat!

• Flizan30

Fanny20: Ja exakt.. hade det åtminstone varit någon annan tjej med så kanske. Men jag har hört massa histiorier från allt till sex i hissen och främmande tjejer som drar in killar i hytten och har sex. Är alla verkligen sådana sexgalningar båten?

• fanny20

Visst finns det många som åker för att få sig nått!
    men jag har åkt många gånger och har faktist uppskattat det.
    God mat och trevligt umgänge. Sen beror det lite på var man håller till på båten, vilken bar osv finns ju många att välja mellan.
    Men vill man slippa mycke av fyllan så ska man åka silja, de är dyrast att åka med så de som åker för enbart fylla och sex åker oftast 24 timmars eller viking som är billigare.

Så får du tillfälle så ta en tur det är skönt avkoppling om inte annat. Jag och gubben hade bokat en resa och skulle lämna sonen hemma men resan blev inställd för ungen hade mage att bli sjuk på natten innan vi skulle åka

• SVejsan
    CosmicCat skrev 2008-03-13 22:29:14 följande:
    Nä, du missar ingenting om du inte gillar tokfulla finnar, ryssar och svenskar i en salig röra som håller på med något som ska kallas för dans men i själv verket bara är en sorglig form av parningslek.Om jag någon gång åker till finland med båt så äter jag för att sedan gå och lägga mig (fast jag är kanske sällsynt trist)
    Kan nog vara så... Brukar tänka... man har bara så roligt som man gör sig

Just, silja är det "finsk tango varning" på... Men man kan ha kul bar av och sitta och titta... Åker vi "kryssningsfärja" så brukar det bli mariehamn tur och retur ... oftast med birka... Vilket är hyggligt städat (även fre- lör -kvällar). Men samtidigt full fart (drängfyllan brukar utebli...)
Svar på tråden Finlandsfärjan!