• babychillan

Använda Lactal vid försök för barn? någon som har gjort det??

Hej. Efter besök hos barnmorskan fick jag rådet att använda Lactal för att rätta till ph-balansen. Jag har läst att man inte bör använda Lactal om man försöker bli gravid och jag pratade inte med BM om detta. Men om jag börjar använda det nu en vecka innan mens denna månad kan det påverka våra chanser för att bli gravida nästa månad?? Någon som kanske vet eller har använt det?? Man kan dock använda Lactal när man är gravid.
    Kan en dålig Ph-balans öka riskerna för missfall när jag väl blir gravid igen??
    Konstiga frågor visst, mna jag vet inte ut eller in. Vill inte sumpa mina chanser nästa månad för längtan är stor att bli gravid efter MA.

//Hjälp

• Svar på tråden Använda Lactal vid försök för barn? någon som har gjort det??
  • cassis23

Jag använde lactal innan jag blev gravid, men tror inte de va samma månad som vi försökte, kanske en-två månader innan, jag tror att eftersom jag använde de så ökade min chans till att jag blev gravid. (vet att dom inte rekomenderar de om man vill bli gravid) Vi hade försökt i nästan ett år sen använde jag lactal för att förändra ph-värdet i hopp om att jag skulle bli gravid och ca 2 mån (tror de va nått sånt) efter så va de pluss på stickan =)

• babychillan

tack för hjälpen!!
    så om jag använder det nu så kan det påverka mina chanser i april om jag har ägglossning om ca tre veckor. Vi har testat denna månad också men det verkar inte som jag hade ÄL så jag vill verkligen bli gravid nästa månad(vet att man inte kan påverka men viljan är såå stark)

Vågar jag använda Lactal?

• cassis23

Alltså jag vet inte, jag gjorde de och jag ville hemskt gärna oxå bli gravid men ändå så räknade jag me att jag kanske inte blir gravid direkt med tanke på att dom inte rekomenderar lactal i samband med att man försöker bli gravid, men jag va villig att testa allt då. 

De finns ju andra läkemedel på apoteket som ställer ditt ph-värde (om du är osäker på lactal) till rätta som man kan använda fast att man vill bli gravid, prata med apoteket eller en BM.

Lycka till och hoppas att de går vägen Glad jag vet att de e svårt för jag har vart i din sitts och verkligen letat symtom innan varje mens men de tar sig så småning om Glad sen när jag väl blev gravid så blev jag nästan lite rädd och började fundera på, har vi råd me detta, klarar vi av att fostra ett barn mm Glad

Jag säger som alla sa till mig, försök att inte tänka på de för de e en hemsk faktor till att man spänner sig och bla bla bla men HUUR men ska man klara av att INTE tänka på de?

Som sagt lycka till!

• babychillan

Tack för kloka råden!!
    jo de e så svårt..men man tänker om man använder det nu så borde de inte påverka om vi försöker i april.
    Sen kanske de dåliga ph värdet påverkar möjligheterna för att bli gravid och att sen kanske få MF.?

knepigt..

• Sarah 12

Hej vill veta idag köpte jag lactal, vill använda det och vill bli gravid? Vet någon om det försämrar pH värdet? Snällllllaaa

• WildRos

Jag använde Lactal under den månaden jag blev gravid, hade klåda i underlivet och höll på att bli galen! Var tvungen att testa nåt.... Läste oxå att man inte skulle ta det om man försöker bli gravid men jag använde det ändå! Och blev gravid! Hade försökt i mååånga månader innan men inte lyckats... Ödet är lustigt ibland! :) Lycka till!!

Be your own kind of beautiful
Svar på tråden Använda Lactal vid försök för barn? någon som har gjort det??