• Behemot

Hur orkar ni säga "jag älskar dig" hela tiden?!

Jag läste en tråd där TS undrade ur ofta par sade att de älskade varandra. En massa svarade flera gånger om dagen! Inte för att det är fel eller så, men det verkar lite främmande för mig. Jag kan säga det men det går länge mellan gångerna för jag ser det som lite underförstått... Vad skulle jag göra med honom om jag inte älskade honom typ...
    Och i vilka sammanhang säger ni det? I vanliga samtal vill man ju hålla sig till ämnet inte komma med en massa kärleksförklaringar! Om jag ska gå iväg någonstans säger jag inte så mycket utan hånglar mest. Tycker att det är trevligare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-13 22:12
    Förtydligande: att man säger det ofta är inte så konstigt men flera gånger om dagen!

• Svar på tråden Hur orkar ni säga "jag älskar dig" hela tiden?!
  • Majsan70

Tja alla är vi olika!

Vi tycker inte att det är särskilt jobbigt att tala om att vi älskar varandra. Vi tar inte varandra för givna utan jobbar varje dag på vår relation o på alla sätt för att visa att vi älskar varandra och uppskattar varandra.

• Miss Cee

Vi säger det varje gång vi går ifrån varandra (typ när någon går till jobbet) och varje kväll innan vi somnar. Däremellan brukar jag/vi säga det när jag känner för det.

Det känns bra att gå med de orden i färskt minne. Skulle något hända min man vill jag att han ska veta det..

Jag tycker inte man kan "slita ut" orden så länge man menar det när man säger det. Har aldrig förstått mig på att hushålla med känslor.

• Snax

Personligen tycker jag att det viktigaste är inte hur ofta man säger det utan snarare med vilken känsla som ligger bakom. Jag skulle nog inte ta det riktigt på allvar om någon t e x sa det till mig väldigt tidigt i ett förhållande, eller om någon slänger det ur sig i tid och otid utan känsla bakom, då tappar orden sin verkliga innebörd. "Jag älskar dig" är stora ord som ska sägas med kärlek i blicken :)

• Boudicea

Vi kör med "Love you" till vardags här, låter inte lika stelt :)

• Queequeg

Jag personligen tycker att den frasen känns utsliten, skulle aldrig orka med om min partner sade det varje dag eller flera gånger per dag. Känns helt onödigt, jag vet ju att han gör det och det behöver jag inte påminnas om.

Jag har aldrig sagt det varken till min nuvarande partner eller till någon av mina ex.

Min patner säger det nog inte till mig heller när jag tänker efter. Skönt.
    vi vet vart vi har varnadra och vad vi känner för varandra ändå.

• zekke

Det varierar visserligen men i genomsnitt en gång varannan vecka, om man kan uttrycka sig så... Oftast innan vi somnar.

• Silverkatten06

Jag skulle tycka att det kändes konstlat om vi skulle säga det varje gång vi sa hejdå eller så. Vi säger det när vi känner för det, inte efter ett visst shema... Jag hör hellre orden 1 gång i månaden med känsla än varje dag "på rutin"...

• Eofrysina

Vi säger det så ofta att vi säkert är fåniga Men det känns ju bra och är ju det bästa man kan säga helt enkelt.

• Eisa

Jag säger det aldrig för jag är så rädd att höra "tyvärr jag älskar inte dig" tillbaka.

• Cecilia84

Eisa det lät inte så roligt.

Vi har snart varit ett par i nio år och tröttnar aldrig på att höra honom säga att han älskar mig eller säga att jag älska honom.
    Vi vet att vi menar det och det är definitivt kännsla bakom varje ord, varje gång och varje dag.
    Men vi är ju också väldigt kära och då är det svårt att inte tala om det. :)
    Tycker att det är viktigt att tala om saker för varandra.
    Vi kan börja med jag älskar dig sen kan det bli jag älskar när du lagar mat åt mig, gör kaffe när jag vaknar mm.
    Så att man alltid vet att man är uppskattad för de små sakerna,även om det är skare som man själv inte tänker på men som den man lever med gillar och ser fram emot.

• mandorle

tja..jag säger det ofta,det kommer nästan automatisk...men jag är en person som ofta använder det till min man eller vänner,släktingar och andra smeknam och gulliga ord..det händer bara haha

Svar på tråden Hur orkar ni säga "jag älskar dig" hela tiden?!