• Äldre 13 Mar 23:07
    5076 visningar
    16 svar
    16
    5076

    När äl efter clomid behandling

    Jag är på dag fyra i min clomid behandling (torsdag) så sista dagen är imorgon (fredag) men jag skall inte in på ultraljud för att se om äggen är mogna förrän på måndag. När "skall" Äl ske när man äter Clomid? Jag är så orolig att äggen typ har övermognat eller nåt innan vi tar pregnyl sprutan(jag vet jätte löjligt tänkt kanske).
    Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden När äl efter clomid behandling
  • Äldre 14 Mar 14:05
    #1

    puff puff..inte nån som vet?

  • Bligli­n
    Äldre 14 Mar 14:14
    #2

    Gissar att du äter clomid dag 5-9 eller möjligen dag 3-7. Ägglossning brukar tidigast inträffa kring dag 12, eller däromkring. (räknar alltså första mensdagen som dag 1). Gissningsvis, om du har problem med ägglossning i vanliga fall, så får du inte ägglossning förrän dag 14 eller 15 eller 16 eller 17.

    Så jag gissar att i morgon är din dag 9 och därmed låter det perfekt med en första koll på måndag, din dag 12. Gissningsvis får du inte äl förrän tidigast onsdag

  • Bligli­n
    Äldre 14 Mar 14:16
    #3

    ägg kan inte övermogna, däremot släpper de när de är mogna. men, svar nej, jag tror att risken är minimal att ägget/en ska släppa innan dag 12 (om du inte vet med dig sedan innan att du har en menscykel som är kortare än 25 dagar)

  • Äldre 14 Mar 14:18
    #4

    Tack så jätte mycket..man är ju lite orolig nu när man ev skall få sitt första riktiga försök på två år..vill ju inte att nåt skall gå fel..

  • Bligli­n
    Äldre 14 Mar 14:21
    #5

    Det förstår jag... men ta det lugnt. Om du inte har ägglossning alls i vanliga fall så är det troligare att den kommer sent än tidigt. Och med VUL dag 12 så borde ni omöjligt kunna missa den.
    Lycka till nu!

  • alessa
    Äldre 15 Mar 17:01
    #6

    charly1: Jag äter också clomid och ska ta mitt första piller i kväll!

    Vi kan väl följas åt och peppa varanndra :)

    Är det första månaden för dig?

  • Äldre 15 Mar 17:26
    #7

    Jag tog tabletterna dag 3-9, var på VUL dag 10, då sa gyn ÄL var på gång, beräknades släppa dag 12 enligt henne. Det var tidigare än normalt för mig. Har inga ägglossningsproblem för övrigt, fick det bara för att spä på det hela lite.

  • Äldre 15 Mar 22:51
    #8

    Alessa, vi kan verkligen följas åt. Jag är som ett trainwreck för jag är så nervös om det kommer funka eller inte.

    Jag åt mitt sista igår och skall på utlraljud på måndag...
    Hur mår du?

  • alessa
    Äldre 17 Mar 08:18
    #9

    Charly: Väntar med spänning. Hör av dig och berätta hur det gick. (säkert jättebra;)

    Jag mår bra ska ta min tredje tablett idag. (jag tog clomid+Gonal f igår) Kom på att jag kanske ska boka tid för ultraljud.
    Jag mår bra annars! Inga känningar alls.

    Du?

  • Anabel
    Äldre 19 Mar 20:53
    #10

    Hejsan,

    Hoppar in här också.

    Alessa - förstår att du är nervös. Är själv rädd för mediciner.

    Charly- hur gick det?

    Skulle ha börjat med insemmination men gyn assistenten strulade till det rejält och de visade sig att hon helt enkelt har missat min ÄL. Efter en del bråk med henne blev hon tillsagd av min gyn att den här cykeln skall kontroleras nogrannare. Som det ser ut nu så utvecklas äggblåsan väldigt långsamt. Har varit inne på kontrol varje dag och det händer inte så mycket mer än att en blåsa har stannat i utvecklingen, men en annan tycks börja utvecklas. Om det inte blir något denna cykel ska jag börja med Clomid nästa cykel, dag 3-7, 5mg. Så jag ser gärna emot era erfarenheter.

  • Äldre 20 Mar 05:38
    #11

    Jag har tydligen tre aggblasor och idag skall har jag tagit min pregnyl spruta sa nu ar det bara att hoppas pa det basta!

    Jag skriver om nagra dagar och sager hur jag tror det har gatt.

    Alessa..Hur gar det for dig?

  • alessa
    Äldre 20 Mar 08:15
    #12

    charly: Nej vad kul!! Jag håller tummen!

    Jag ska in på kontroll i dag. Jag glömde ringa och boka för fredagen (dag9) så jag går idag istället.(8) Hmmmm känner inget speciellt... tror inte att hon kommer att kunna se något.

    Anabel: Vad jobbigt när dom strular till det! Speciellt när man ser fram emot något eller tar hormoner.

    Jag återkommer och berättar hur det gick ;)

  • Anabel
    Äldre 20 Mar 20:05
    #13

    Hej tjejer,

    Håller tummarna för er. Ska på kontroll imorgon igen, så vi får se om det finns en utveckling.

  • Äldre 21 Mar 01:21
    #14

    hej Anabel och Alessa

    Jag har sa galet ont i aggstockarna sa det orde vara nat pa gang.
    Jag ar pa semester just nu och det ar inte kul att ha sa ont.

    Jag hoppas sa hart att detta skall funka.

    Jg hoppas ss hart or er tva oxa. nar skall ni ha bim om ni far al?

    Ledsen att jag skriver pa ett amerikanskt tangent bord.

    Lycka Lycka till!

  • Linda8­26443
    Äldre 24 Jan 07:17
    #15

    Clomid - 24tabs.org Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

  • Äldre 8 Sep 18:45
    #16
    Hej! 
    Jag vill rekommendera er följande webbplats: http://europe-pharm.biz Där hittar du all information om Clomid, det hjälpte mig att ta itu med mitt problem.
Svar på tråden När äl efter clomid behandling