• Hansarna

Fredagsfräckis (och alla-andra-dagar-fräckis)

Hade ju en sådan här tråd lite tidigare, och tänkte starta en ny ifall ni vill hänga på och slänga in lite historier :)

These boots are made for walking…..

Ett äldre par, Arne och Elsa, är på semesterresa i mellersta USA.

En dag är Arne ute och promenerar själv på gatorna i en småstad.

Arne, som alltid har drömt om att äga ett äkta par cowboyboots, blir alldeles till sig
    när han får syn på ett par i ett skyltfönster, dessutom är dom nedsatta till halva priset.

Han går in i affären och köper dem. Sedan promenerar han hem mot hotellet med stolta steg
    för att visa frugan sitt inköp.

-Ser du något som är annorlunda Elsa ? frågar han och ställer sig mitt i rummet.

Elsa slänger en blick på honom och svarar: - Nix.

Arne blir frustrerad och stormar in i badrummet där han tar av sig alla kläder tills han står spritt
    språngande naken.

Iklädd endast sina nya, blänkande cowboyboots går han ut i rummet och ställer samma fråga:
    -Nå Elsa, ser du något ANNORLUNDA ?

Elsa titta upp och säger: - Vad skulle det vara? Den pekar neråt i dag, den pekade neråt i går och
    den kommer att peka nerårt i morgon.

Arne blir ännu mer frustrerad och skriker: - OCH VET DU VARFÖR DEN PEKAR NERÅT ELSA ?
    JO, DEN PEKAR NERÅT FÖR ATT DEN TITTAR PÅ MINA NYA BOOTS !

Elsa skakar på huvudet och suckar: - Du skulle ha köpt en hatt Arne, du skulle ha köpt en hatt….

• Svar på tråden Fredagsfräckis (och alla-andra-dagar-fräckis)
  • jagvetintevadjagheter

Grusade förhoppningar...

En tidig morgon när grevinnan tittade ut genom sovrumsfönstret såg hon pigan stå nere vid grinden, och när drängen kom gående från ladugården med mjölk slet hon av sig kläderna, och de tog sig ett nummer ståendes mitt på grusgången.
    När grevinnan så småningom hade tagit på sig och ätit frukost kallade hon pigan till sig och sa:
    - Från och med nu tänker jag hämta mjölken själv!
    - Det är ingen idé, sa pigan, drängen pippar inte gamla kärringar!

• jagvetintevadjagheter

Pedro satt på baren då en av hans kompisar kom in och sa med andan i halsen:

- Pedro, då jag red förbi ditt hus såg jag en kille som låg och älskade med din fru!

- Var han lång?

- Ja, det var han!

- Stor svart mustasch?

- Ja...

- Hade han stövlar med silverbjällror?

- Ja, det hade han!

- Då var det Juanito... Den tokfan är inte klok! Han sätter på vem som helst!

Svar på tråden Fredagsfräckis (och alla-andra-dagar-fräckis)