• Linnea 2

Antal väskor när man reser med barn?

Skall i morgon resa iväg själv med min två barn till solen
    Den store sonen är 7 år, får man ha en väska för han med eller är det bara en väska på oss 3. Den lille behöver massa packning som blöjor o mat så därför hade det ju varit guld om den store fick också ha en väska, annars blir det lite trångt

• Svar på tråden Antal väskor när man reser med barn?
  • Maryveken

flyger du med sas så är det 20kg per person, alltså för dig och sonen 40kg. sen är det 10kg för spädbarn under 2år..

• Linnea 2

tack så mycket, reser med air europa, men måste väl vara nästan samma även där antar jag.

• Fru Indosaurie

alltså man får ju ha hur många väskor man vill, det är vikten som spelar roll.
    det bästa är att kolla med flygbolaget, dom barn som har egen stol får egen bagagevikt.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • xenaa

det är nog rätt olika. med de bolag vi flyger i sommar. får spädbarn under 2 år inte ha med bagage eftersom sonen kommer sitta i vårat knä räknas inte han som en passagerare riktigt.

vi ska resa med min bror och hans familj. de åker med 3 barn den yngsta är 5 och han får ha med20kg fram o tillbax.

♥LEO♥
  • baby2006

Med air europa är det 20 kg per person som gäller för barn över 2 år och som sitter i eget säte.. För spädbarn under 2 år som inte betalt för sittplats på flyget gäller ingen packning alls..
    Så du och sonen får ha varsin väska men inte den lilla..

Ha det så härligt i solen, hade också velat åka iväg nu, en får snällt vänta till Thailandresan i oktober istället

2/10 Thailand here we come!!!
  • Linnea 2

TAck alla för hjälpen

JA nu skall här packas för att sedan avnjuta en vecka i solen

Svar på tråden Antal väskor när man reser med barn?