• Bruden1

Astrid Lindgrens värld!?

I sommar tänkte vi åka till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby.
    Vi är mamma, pappa, Evelina 2,5 år och bebis som kommer i maj, kommer då vara ca 2 månader.
    Vi tänkte gå på Astrid Lindgrens värld men även nån/några andra aktiviteter.

Förslag på andra aktiviteter önskas!!

Förslag på bra o prisvärda hotell önskas!!
    Obs! bara hotell, vi vill ha (lyxig) hotellfrukost o skönt boende! Flört Vi reser bara en gång/år nämligen.

Hur nära inpå kan man boka för att veta att man får ett hotellrum?

Kan det bli fullbokat på Astrid Lindgrens värld? det kan det inte va....?

Jag har varit inne o kollat hemsidan alv.se, o kollat bland hotellen där, finns det andra hotell oxå kanske? Som har paketerbjudanden med hotellnätter o Astrid lindgren värld?

Pippis sommarhotell, är det något bra kanske??

Annat bra att veta!?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 10:48
    Glömde såklart!
    Behöver man 2 dagar på "världen" med en 2-åring? eller räcker det med en dag?

och vattenlandet vid hotell Björkbacken, är det kul? Pris?
  • Svar på tråden Astrid Lindgrens värld!?
  • Bruden1

Ingen som vill berätta!?

• Maggis

Vi har varit där 2 somrar i rad; första året var store killen 3 år och då räckte en dag. Nu när han var 4 så märktes det att det inte hade varit dumt med en dag till; mest för att vår energi inte räckte hela dagen med honom och en nästan ny lillebror. Det hade varit skönt att kunna korta ner dagarna istället för att försöka trycka in allt i en enda dag; särskilt med tanke på lillebror som var 4 månader då (och det var riktigt varmt just den dagen).

Vad gäller lyxigt boende, vet jag inte. Vi bodde på karaktärshotellet (Björkbacken) och det är nog normalstandard. Men det funkar för oss och på kvällen var store killen och badade med sin pappa så han var ju supernöjd. Bokningen gjorde vi i mars/april. Själva ALV kan nog inte överbokas men man ska nog vara beredd på att det är mycket folk; särskilt under högsäsongen.

//Maggis
  • Twilight

Jag har inget tips som du vill ha, jag vill bara "varna" dig för ALV, det är SÅÅ tråkigt... Till och med dottern som älskar både Pippi  och Karlsson på taket tyckte det var tråkigt.
    Uppträdandena är så B så det finns inte, var superbesviken sen vi varit där

♥Familjen♥
Svar på tråden Astrid Lindgrens värld!?