• Lantani

stickningar/hugg i vänster sida i magen.

Kände igårkväll att jag hade ont i magen, dock inte så värst mycket, men jag kände av det. Idag har jag haft stickningar/hugg emellanåt i nedre delen av magen, bara på vänstersidan.
    Är detta normalt? inte haft några blödningar eller så alls sedan jag blev gravid.

Enligt uträknaren här är jag i v. 6+4.

• Svar på tråden stickningar/hugg i vänster sida i magen.
  • Annis22

Det är tydligen jättevanligt. Jag hade det själv den här gången och ringde oroligt min bm, men det är bara livmodern som "stretchar". Inget farligt alls med andra ord.

• Mizz Turko

Det är normalt. Det är kroppen som gör plats för livmodern och all annan utveckling som sker där just nu.

• Lantani

okej skönt att höra. oroade inte mig så jätte mycket, eftersom jag inte haft några blödningar eller så, men tänkte att det var lika bra att fråga.

• EmiliaJ

Jag har också väldigt mycket "värk" i magen, framför allt på vänstersidan! Känns skönt att veta att det är ok!

• Lantani

sen har mitt illamående släppt väldigt mycket. mådde jätte illa för en halv vecka sedan. var bara tvungen att nämna det.

• zamii

vatt med om samma sak, stack å högg i ena sidan, som om det va i äggstocken typ..Sen släppte illamåendet, fick veta att det e som livmodern växer å det e ligamenten som sträcker sig, men kan oxå vara när ägget fäster, har du haft nidblödning? Alla får inte det så behöver inte oroa dig om du inte har/kommer få. Men jag fick min i samband med detta. Orolig som fasen va jag, särskilt när alla symtom försvann, illamående, ont i brösten, klökningar när nån sa nåt som jag för tillfälet tyckte var konstigt eller lukter! Men nu om två dgr går jag in i v32 och njuter av när bebis stökar och bökar i magen!

• Lantani

har inte haft någon blödning överhuvudtaget under graviditeten. illamåendet har inte släppt helt, men känner dock bara av det lite ibland.

• Strangely

hade oxå ont i i vänster sidan. Högg till. Men det va innan jag visste att jag va gravid :) för mig har det försvunnit. är nu i v 11. De går säkert över.

• Leiben

jag hade så för någon dag sen, bara på vänster sida och blev också rädd men idag har det inet känts så alls. kan också få ont som när man sträcker sig nere men i sidorna, när jag hostar.På ena sidan alltså. Har någon annan känt så?

• Cluedo

Så har jag haft med alla mina 4 barn. Vid sista visste jag att jag var gravid typ bara några veckor efter befruktningen då jag kände igen de trista huggen på vänster sida...
    Men vill du kolla upp det så ring till Mvc.
    Kram
    Claudia

• Lantani
    Leiben skrev 2008-03-14 21:17:59 följande:
    jag hade så för någon dag sen, bara på vänster sida och blev också rädd men idag har det inet känts så alls. kan också få ont som när man sträcker sig nere men i sidorna, när jag hostar.På ena sidan alltså. Har någon annan känt så?
    Ja precis så känner jag också. verkade på bm som att jag inte skulle på något vul när jag var på hälsosamtal, men kanske ska försöka få tag på henne på måndag eller tisdag och se om man kan få ett sådant eller iag få svar på varför det känns så skumt bara på ena sidan. aja.
  • CTMT

Stickningar/hugg på vänster sida är oftast tarmen som spökar också. Tjocktarmen mynnar precis bakom vänster äggstock. Svullna och "konstiga" tarmar i samband med graviditet är inget ovanligt!

• Lantani

aha då är det isåfall inte så konstigt om det gör ont bara på vänster sida ju tack för ett givande och lugnande svar.

• Elladea

Jag har också haft ont på vänster sida, och har varit lite orolig, men det är skönt att höra att andra känner likadant. Det där med tjocktarmen låter ju logiskt.

• Thomei

har också haft stickningar på vänstersida av magen, vet inte om det är mensen på G eftersom den ska komma den 25/11 eller 28/11.. får väl se om den kommer, ska testa i morgon bitti.. får väl se om det blir ett plus.. har två test så ska testa dagen för förväntad mens också.. håller tummarna! :D

Svar på tråden stickningar/hugg i vänster sida i magen.