Låter du bli att äta choklad när du ammar?
Ni som låter bli att äta choklad när ni ammar, hur reagerade era bebisar på chokladen?
Ni som låter bli att äta choklad när ni ammar, hur reagerade era bebisar på chokladen?
Jag äter choklad och min son reagerar inte på det fastän han har en känslig mage.
Ammade minstingen i ett och ett halvt år, jag hade dött (nåja, nästan) om jag inte fått äta choklad på så länge!
Hon reagerade då inget alls, har inte hört om någon annan som gjort det heller, därför blev jag såklart nyfiken nu om bebisar verkligen kan reagera på det.
har ätit choklad under hela graviditeten så tror inte han stör sig på det nu iheller
På BB sa dom till mig att man behöver ju inte vräka i sig över 200 gram choklad när man ammar.
Miss Vera skrev 2008-03-14 12:18:47 följande:
Jag åt allt när jag ammade, men var självklart vaksam på om vår flicka skulle reagera. det var vad bvc sa också.
Jag ammade i 2,5 år och åt choklad från dag ett. Emellanåt blev det även lite mer än vad som kan kallas hälsosamt. Var nästan beroende av chocklad ett tag.
Fast å andra sidan så har min son aldrig reagerat på något jag ätit så han var nog inte särskilt känslig.
Avstår inte från något när jag ammar!
OM jag skulle märka att barnet reagerar på nåt jag äter så slutar jag ju förståss att äta det!!
(har ammat i 4½ år och är nu gravid igen så jag lär ju amma i absolut minst tre år till!)
Ingen reaktion på något. Tror inte på det om jag ska vara ärlig, förutom kanske det där med känslighet mot mjölkprodukter.
Äter lite choklad ibland preecis som jag gjorde innan...