Hänga sig
En som jag känner han nyligen hängt sig. Känns helt overkligt. Det snurrar en massa tankar i huvet, och detta är kanske en konstig fråga, men är det nån som vet om det är en snabb man går till mötes eller hänger man och kvävs långsamt?
En som jag känner han nyligen hängt sig. Känns helt overkligt. Det snurrar en massa tankar i huvet, och detta är kanske en konstig fråga, men är det nån som vet om det är en snabb man går till mötes eller hänger man och kvävs långsamt?
Jag har fått för mig att det är en snabb död; det dödande är väl när nacken bryts?
går allt som det ska så går det fort eftersom nacken knäcks.
Det beror på.
Kan man knyta en RIKTIG knut, så sägs det att nacken knäcks och att det går fort.
Annars är det en lite längre och mer plågsam död.
Usch det är helt vidrigt att tänka på det, men det känns iallfall bättre om det är en snabb död och att hon inte har hängt och lidit..
Det vanligaste är att man inte kan knyta knuten rätt. Tydligen........
Det beror på om man "gjort rätt" eller vad man ska säga, för om man inte gjort det så bryter man inte nacken utan blir hängande och ja...jag stoppar där tror jag. Beklagar sorgen :(
Med tryck på rätt ställe på halsen är du avsvimmad inom 6 sekunder och inte medveten om resten som sker.. För att bryta nacken krävs en fall/hopp/knyck..
Tack för svaren. Får ju aldrig veta säkert hur det gick till. Man hoppas bara inte att hon hann ångra sig..
beklagar verkligen sorgen *kram*