centraldammsugare?!?
Vi skall bygga hus, funderar på centraldamsugare. Är de någon som har erfarenhet av de? BRA? DÅLIGT? allt!!!
Vi skall bygga hus, funderar på centraldamsugare. Är de någon som har erfarenhet av de? BRA? DÅLIGT? allt!!!
Kanonbra! Den är så tyst så man kan prata i telefon samtidigt som man dammsuger . Det enda som är lite jobbigt är att slangen är väldigt lång, man behöver en bra förvaringsplats till den.
Det är jättebra. Påsen är stor o man kan dammsuga mycket innan den är full. Slangen är ju lång men i gengäld så slipper man byta utan dammsugar hela huset från ett uttag. Den låter mindre än en vanlig.
Vi har även ett hål som vi kan sopa in skräpet, ska länka vad jag menar, jättebra när man inte har lust att dra fram hela slangen.
Sen ska man ha den som man stänger av i handtaget i inte i uttaget.
Det är det bästa som finns
Men som antons bejb sa slangen e väldigt lång
men jag tycker det är helt klart värt det
Hittar ingen länk, kanske inte finns sånt längre
Vi köpte en när vi flyttade in i vårt hus.....för ett halvår sen. Och har inte installerat den än.
Är det svårt att installera? Vi tänkte ta rören i en vägg, upp från taket och ner till golvet, för det är enda stället som fungerar här. Hur pillrigt är det?
Miispiis
-vi skall bygga nytt så vi sätter väll inden innan vi smackar på skivorna.
Hur många uttag bör mna ha per våning?
Mer som ett hål i väggen Jag tog kort på vår men jag kunde inte ladda upp bilden.
Mäta med ett rep o se hur lång slang ni behöver ha. Bättre lång slang än att behöva byta uttag många ggr. Vi har bara ett uttag per våning.
Pixxi
-vad skiljer de uttaget fårn de andra?
Jag såg förra året på hem-mässan att det finns en slag som är utdragbar, likt ett dragspel, inget jag har men det verkade smart. Jag gillar centraldamsugare, smidigt att slippa hela dammsugaren. Sedan har vi en liten laddningsbar dammsugare för de dagliga smulorna under matplatsen.
Vi har köpt en vattenslangvinda på hjul att rulla upp slangen på, smidigt att rulla upp slangen och bära den med sig på ovanvåning mm.
(ungefär en sånhär www.gardena.se/catalog/index.cfm)
Hur många uttag man har beror ju på slangens längd och vad som är praktiskt. Vi har tre uttag nere och två uppe.
www.familjeliv.se/hem/pixxi/gallery/php7t6fae.jpg
Man knuffar till knappen med foten så suger det i hela hålet. Bra ifall man har mopp/sopborste o har mycket smulor på golvet o vill snabbstäda
Såg nu att länken inte funkar, sök där på slangvinda så förstår ni principen.
Har också centraldammsugare, super. Bortsett ifrån att ungen öppna luckorna och stoppade in pennor, klossar och lite annat smått och gott i rören, det bara skramla till satte igång det hela
Mina föräldrar har c.dammsugare och de är riktigt nöjda!