• AIE

Vad tycker ni om namnet Vilgot?

Hej!
    Vi har "lite" problem att enas om ett namn till lillebror i magen.
    Men pojkvännen föreslog Vilgot(smeknamn Ville) häromdagen och jag tycker det var fint. Storebror heter Emil o jag tycker att det passar. Vad tycker ni?

HAr ni andra förslag så säg till!

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Vilgot?
  • Saki

Jag tycker att Vilgot är jättefint, passar bra med Emil också.
    Lite likt Vilmer också, som min son heter.

• sockerstruten

Tyckte det var fint! "Emil & Ville" :)

• Lily38

nja tycker inte det är fint...gillar nog mer namn som noah, joel, noel, jonah, mio...

• Ellekan

Jag tyccker det är fint.

• Miilas

Det står högst upp på våran lista.. så ja.. det är fint

• bebbe made in italy

Är ledssen men det är något av det fulaste namn jag hört, tänker på en gammal gubbe när jag hör det.

Jag längtar efter dig min älskade lilla flicka
  • Miamamma

Kanonfint!!!!!Glad

~*~*~ Felicia -98, Filippa -99, Fideli -02 och Molly BF 7/5-08~*~*~
  • bebbe made in italy
    Miamamma skrev 2008-03-14 16:06:26 följande:
    Kanonfint!!!!!
    Filippa skall min flicka heta, såg att din dotter heter det
    Jag längtar efter dig min älskade lilla flicka
  • Mia W

Jättefint! Innan jag och mitt ex fick barn skaffade vi katter och eftersom vi inte hade barn blev de väl mer eller mindre som barn för oss... Algot och Wilma. När de sedan fick en kull funderade vi på att döpa en till Wilgot för att det var en söt mix. Så, skulle absolut kunna tänka mig ett barn med det namnet! Gillar de namnen och tycker personligen att de är bra mycket trevligare än noah, joel och de andra som räknats upp ovan. De är lite för uttjatade och "hårda" för min smak. Tummen upp för Vilgot och hoppas att vi inte bor nära varann om jag en dag får en son o det blir bökigt på dagis med två Vilgot!

• Joje

Vilgot ("Ville") är jättefint och passar bra ihop med Emil!!!

• Nica74

Tycker det är jättefint. Hade det som pojknamnsalternativ när vi väntade Irmelin. Tyvärr gillar inte sambon det. 

Mamma till Hugo-98, Milo-00 & Irmelin-05 + Liten Bf 13/3-08
  • SofiaEmmy

... Vilgot är jättefint *tycker jag*...... jag förknippar det dock med en av två clowner som turnerar i Göteborgsområdet... Algot & Vilgot.... men de är ju roliga så det är ju en positiv koppling..... =)

• MansonDust

Jag tycker dock inte att det passar med Emil.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Vilgot?