Överblivna tortillas, vad göra?
Vad gör ni när ni får tortillas över? Vi är två personer som äter max 4 stycken och det är 8 i ett paket!
Vad gör ni när ni får tortillas över? Vi är två personer som äter max 4 stycken och det är 8 i ett paket!
Jag kastar in dem i frysen. Eller så gör vi tortillapizzor på dem. Jättegott.
Ja det går då inte att spara dom i en påse i skafferiet, de möglar supersnabbt.
Sonen äter dem som mackor dagen efter. Alternativt så fyller jag dem o fryser o har som snabbmat.
jag fryser dem. Ibland gör jag chili con carne och fyller tortillasen som en strut, med gräddfil till, gott!
Fyll en tortillia med ost, skinka, tomat, tacosås och vad du nu vill ha. Lägga ytterligare en tortillia ovanpå och stek i stekpanna på låg vämre... mmm. Lite roccola sallad till, kanske guacamole....
man kan göra pizza på dem. jättegott att använda som pizzabottnar :)
man kan göra creps med olika fyllningar och gratinera dom med ost i ugnen sen frysa in.
Brukar fylla dom med överbliven tacofärs, rödlök och ost och vika dem dubbla och sen steka dem. In i frysen och sen perfekt lunch att ta med till jobbet, bara att komplettera m grönsallad/avokadosallad.
Fryser dem
Fryser dem.
eller rättare sagt, det blir aldrig några över eftersom jag bara tinar så många som vi vill ha. Men vi förvarar dem alltid i frysen så att säga, direkt när vi köpt dem.
Man kan t.ex. fixa kycklinglasagne: ha i tortillaplattorna istället för vanliag lasagneplattor! kryddor och annan fyllning efter smak och tycke.
gör quesadillas, lägg ost imellan och värm i stekpanna
det blev några över i dag när vi åt, och fårena fick dem :)
Fyller dem med kykling och chili och paprika creamfresh och sen grönskare rullar dem på med riven ost och in i ugnen 225 grader tills osten smält.
Åh, vad många bra tips! Tack!
jag brukar steka kyckingfile i bitar hacka en lök, ha på 1 tsk salt, 2 burkar cremefraiche och 2 tsk sambaloelek låt koka ihop en stund lägg fyllningen i bröden och rulla ihop lägg i ugnen strö över ost låt det smälta sen är det klart!! kyckling enchiladas
Jag steker Quorn bitar och lägger i tillsammans med stark god riven ost och strimlad purjolök, in i ugen tills osten har smällt sedan serverar jag smaksatt crem fraich med örter o vitlök till... Det är grymt gott!
brukar frysa göra pizza eller ha som korvbröd lättare för barnen att äta korven man rullar bara in den i brödet...