• Petra 1972

Överblivna tortillas, vad göra?

Vad gör ni när ni får tortillas över? Vi är två personer som äter max 4 stycken och det är 8 i ett paket!

• Svar på tråden Överblivna tortillas, vad göra?
  • Luddvar

Jag kastar in dem i frysen. Eller så gör vi tortillapizzor på dem. Jättegott.

• Solskensmor

Ja det går då inte att spara dom i en påse i skafferiet, de möglar supersnabbt.

• Majsan70

Sonen äter dem som mackor dagen efter. Alternativt så fyller jag dem o fryser o har som snabbmat.

• CarlHerman

jag fryser dem. Ibland gör jag chili con carne och fyller tortillasen som en strut, med gräddfil till, gott!

• Brollie

Fyll en tortillia med ost, skinka, tomat, tacosås och vad du nu vill ha. Lägga ytterligare en tortillia ovanpå och stek i stekpanna på låg vämre... mmm. Lite roccola sallad till, kanske guacamole....

• Viican

man kan göra pizza på dem. jättegott att använda som pizzabottnar :)

• Anna83GBG

man kan göra creps med olika fyllningar och gratinera dom med ost i ugnen sen frysa in.

• Lindis 73

Brukar fylla dom med överbliven tacofärs, rödlök och ost och vika dem dubbla och sen steka dem. In i frysen och sen perfekt lunch att ta med till jobbet, bara att komplettera m grönsallad/avokadosallad.

• Cornellia

Fryser dem.
    eller rättare sagt, det blir aldrig några över eftersom jag bara tinar så många som vi vill ha. Men vi förvarar dem alltid i frysen så att säga, direkt när vi köpt dem.

• mullberg

Man kan t.ex. fixa kycklinglasagne: ha i tortillaplattorna istället för vanliag lasagneplattor! kryddor och annan fyllning efter smak och tycke.

• Diny

gör quesadillas, lägg ost imellan och värm i stekpanna

• Rostis

det blev några över i dag när vi åt, och fårena fick dem :)

• gumma

Fyller dem med kykling och chili och paprika creamfresh och sen grönskare rullar dem på med riven ost och in i ugnen 225 grader tills osten smält.

• Petra 1972

Åh, vad många bra tips! Tack!

• Lisens

jag brukar steka kyckingfile i bitar hacka en lök, ha på 1 tsk salt, 2 burkar cremefraiche och 2 tsk sambaloelek låt koka ihop en stund lägg fyllningen i bröden och rulla ihop lägg i ugnen strö över ost låt det smälta sen är det klart!! kyckling enchiladas

• Trolla75

Jag steker Quorn bitar och lägger i tillsammans med stark god riven ost och strimlad purjolök, in i ugen tills osten har smällt sedan serverar jag smaksatt crem fraich med örter o vitlök till... Det är grymt gott!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • emlu

brukar frysa göra pizza eller ha som korvbröd lättare för barnen att äta korven man rullar bara in den i brödet...

Svar på tråden Överblivna tortillas, vad göra?