• Stoppsladd

Slemhinnans tjocklek -betydelse vid graviditet

Jag har fortfarande inte (trots två ivf) fått kläm på vilken tjocklek slemhinnan helst ska vara, och hur denna tjocklek har betydlese för graviditet. Någon som vet? Googlade men hittade inget av värde.

Vad är bra/sämre tjocklek? Har ägget lättare att fästa vid en viss storlek? Hur funkar det?

• Svar på tråden Slemhinnans tjocklek -betydelse vid graviditet
  • isisisis

Slemhinnan ska vara MINST 7 mm.
    Ju tjockare desto bättre...men den kan släppa om den blir för tjock,eller man bygger för länge.

De brukar vilja ha ca 9 mm och uppåt.

Har haft 13,5 men mer är nog inte så bar att ha,med risk för att den släpper.

• Stoppsladd

Tack. Har tjockleken sedan någon betydelse för chansen att bli gravid, eller det är "hugget som stucket" så länge sen är minst 7 mm?

• isisisis

Det bör helst vara över 7 mm...7 mm är absolut det lägsta...

Sen är det bara han däruppe som vet

Nä,jag vet folk som haft toppenslemhinna och sk guldägg...
    Det är omöjligt att säga i förväg hur det ska gå!

Allt hänger ju ihop,din kropp,spermiens kvalitet och timingen.

Det kan finnas massor av orsaker som gör att det inte går,och ibland kan det finnaa massor av anledningar till att det inte ska gå,men då går det ändå!

• Felice

Mellan 8-10 mm är bra, men jag pratade med min gyn om just detta idag och han sa att kvaliten är viktigare. En slemhinna på 6mm kan alltså ha bra kvalite.
    (Men jag vet inte... jag tycker alla läkare säger olika)

• Pyro pyret

Det finns folk i alla fall en som har blivit gravida på 4 mm och fått tvillingar...tillhör dock inte vanligheterna.
    Min läkare säger att om jag får 6mm så är det okej, och om jag får 7mm så är det toppen. Har tunn slemhinna och äter pergotime. Enligt min läkare kan man ha tunnare slemhinna och lyckas om man är i sin riktiga cykel mot om man framkallar en blödning med tex. provera.
    Hur tunn är din slemhinna runt äl?
    Lycka till, hälsningar Pyro Pyret

Svar på tråden Slemhinnans tjocklek -betydelse vid graviditet