Englala skrev 2008-03-15 00:03:47 följande:
Som sagt, vet redan att alla i sverige tycker att detta ar fruktansvart. Men skulle veta varfor, ingen tycks kunna ge mej en anledning till varfor det skulle vara daligt for barnet. Varan son HAR varit sjuk ofta, men enbart forkyld, lite magsjuk osv. Nu nar han ar 18 manader och fortfarande ar pa samma stalle ett par timmar om dagen upp till 5 dagar i veckan kan vi se att han tycker om att vara dar. Han ar mycket mer tillfreds nar vi kommer ham och han har fatt leka av sej med de andra barnen, men han ar framt med aldre barn, runt 5-8 ar, de sma bryr han sej inte om. Och som sagt, skulle han vara ledsen sa kommer de och hamtar oss, det har bara hant nagon gang nar han varit pa vag att bli sjuk och varit lite gnallig. Sa igen, skulle vilja veta vad for slags men han kan fa. Inte bara att det ar fruktansvart, utan VARFOR.
I just England har man rätt nyligen gjort en stor studie, där man kommit fram till att barn som börjar tidigt på dagis löper högre risk att drabbas av bla adhd och liknande.
Detta går tvärtemot vad man tidigare arbetat för i England, då man satsat miljarder på att utöka barnomsorgen.
Jag kan leta fram studien imorgon, annars kan du säkert lätt googla dig fram till detta.
Det finns även något som heter anknytningsteorin, som oxå går lätt att googla fram
Jag bor oxå utomlands och här är mammaledigheten 4 månader men jag har verkligen gjort mitt yttersta för att åtminstone kunna vara hemma tills mitt barn är 10 månader.
Kan man inte komma undan så kan man inte, men att självmant som förälder välja att sätta ett så litet barn på dagis förstår jag inte.