• Shadilly

Vi som knarkar Diinglisar och älskar det!

Ni har väl sett dem? Teddykompaniets Diinglisar, som kommer i olika former och olika sorter.

Vad är det som gör att man drabbas av pokémon-komplex och vill ha dem allihop? Kan en bebis ha för många?

Vilken Diinglis har DU torskat på?

• Svar på tråden Vi som knarkar Diinglisar och älskar det!
  • Fille Fjonkan

Inte jag, men Pysen. Han har 3 (likadana) kaniner och kan inte sova utan minst en "gosesnuttis" (därav de 3 likadana).

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Shadilly

Fille Fjonkan skrev 2008-03-14 19:29:50 följande:

Inte jag, men Pysen. Han har 3 (likadana) kaniner och kan inte sova utan minst en "gosesnuttis" (därav de 3 likadana).
    Jo, jag har tänkt på det. Än så länge tittar min palt mest på snuttisen, han är snart 6 veckor, men när han börjar greppa och bita kommer den behöva en time out i tvättmaskinen med jämna mellanrum.
    Jag har bestämt att han gillar råttan, och han verkar hålla med.
  • trollbottom

Oh, absolut, denna tråd är för mig. Jag missbrukar girafferna. Pimpar min son till vansinne. Fast han uppskattar dom verkligen. Han tuggar på dom för fulla muggar och vill absolut sova med sin snuttisfilt.

Själv har jag vagnshänget med tre giraffer, en snuttisfilt, två napphållare, en napp, en skallra.

På inköpslistan den här månaden står tofflorna, stora giraffen och ev den lilla ensamma också.
    I framtiden ska filten, bollen och mätstickan köpas in. Jag vill ha allt. Är dinglisgalen *mohahaha*

• Alle

Åh, hittade hit via Trollbottom!
    Älskar Dinglisarna! Har två snuttar - lejon och giraff, vagngirafferna, vagnkossan och napphållare med kanin

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • trollbottom

alle
    viist är dom underbara. jag kör på bara giraffer men funderar starkt på att köpa in en annan till nästa barn

• Alle

Vi kör kossorna till lillsockan och lejon till Leo

• Alle

Ena snuten är KO, ninte giraff

• trollbottom

Ah, min pys älskar girafferna. Håller på att kolla vilken det skulle kunna bli till nästa barn. Fast karln kommer bli tokig om han skulle veta att jag tänker köpa in till nästa barn. Framför allt med tanke på att det inte kommer bli något fler barn på några år.

• srka

Köpte en blå mus till min son för ca. tre år sen på internet. Då hade jag inte sett dem förut och tyckte den var underbar. Nu har min dotter fått en rosa katt. Millimeter rättvisa på vissa saker men kul att de har varsin "likadan".

• Alle
    Alle skrev 2008-03-15 15:24:25 följande:
    Ena snuten är KO, ninte giraff
    Och tjenare hejsan vad jag stavar illa idag då! Måste vara sviter av den där lilla slurken Tequila Rose jag tog i går kväll...

snuten = snutten
    ninte = inte

• Archandra

Jag älskar tigrarna. Min lilla tös har både tofflor, snuttefilt och mobil till vagnen med tigrar. Tycker dom är så fina!

• trollbottom

Jag har funderat på tigarana till nästa barn. Hm, får klura vidare *läntar till på torsdag*

• Shadilly
    srka skrev 2008-03-15 15:35:46 följande:
    Köpte en blå mus till min son för ca. tre år sen på internet. Då hade jag inte sett dem förut och tyckte den var underbar. Nu har min dotter fått en rosa katt. Millimeter rättvisa på vissa saker men kul att de har varsin "likadan".
    Tre år sedan? Hur har jag lyckats missa dem så länge? Jag tycker ju annars att det är kul att kolla på utbudet av leksaker, även om jag inte haft barn att köpa till tidigare.

Jag såg dem när jag var gravid och blev helt kär direkt Nu har jag en nätt samling av snuttis, skallra, vagnhänge, napphållare, haklapp, tofflor och den minsta dockan med klämma.
  • lollas

Men tjenna!

Vilken underbar tråd!
    Jag och min son älskar dessa underbar djur!
    Han har en kamelspeldosa i sin säng, en tigerspeldosa i sin vagn, en elefantspeldosa i bilen, en tiger skallra och tigertofflor.
    Vi ska köpa mätstickan och några bollar.
    Plus nå mer speldosa.
    Kram på er!

Andersson+Hofling=Bon
  • lollas

Jajustja osså har han en vagnleksak i form av ett lejon!

Andersson+Hofling=Bon
  • Shadilly

Sonen avgudar sin stora råttdocka numera. Den har tydligen en otroligt skoj tuggvänlig nos...

Svar på tråden Vi som knarkar Diinglisar och älskar det!