• Honeymother

Klätterväxt?

På min framsida har jag en bod som ser så extreemt tråkig ut, vilket gör att jag går och retar mig. Jag känner nu att jag skulle vilja ha någon fin klätterväxt där, men jag vet inte alls vad jag ska köpa.

Platsen har morgonsol, annars är det rätt öppet. Men mitt tålamod vad gäller detta är kort, så finns det något fint jag kan plantera nu i vår som växer och blir fint redan under sommaren? Kanske för stora krav...

Bifoga gärna bilder om ni har.

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • Svar på tråden Klätterväxt?
  • Saki

Humle växer skitsnabbt och blir vackert på en vägg!

• P yret

tänkte oxå föreslå humle

• VIXIE

Humle är fint och växer fort men dcen ser förskräcklig ut på vintern .
    Bokharabinda växer fort(kallas även arkitektens tröst,när man vill dölja nåt ) Får vita lite hängande blomklasar.Kaprifol finns från ljust cremefäg till rosa vinrött och orange,vissa sorter doftar jättegott.
    Blåregn är supervackert(om du inte bor för långt upp i landet och det är för kallt) Finns både i vitt och blått.

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Bong

Klematis växer rätt fort. Finns massor av lika sorter!

• Honeymother

Tack snälla för era svar, oerhört tacksam. Nu har jag lite att gå efter och ska söka upp era växter på webben.

Än en gång; TACK!

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • strålöga

Besksöta, kraftig snabbväxande slingerväxt. Lila blommor men dock de orange bären som kommer efteråt är giftiga. Passar inte riktigt om man har små barn om man inte är snabb och klippa bort de vissna blommorna innan bären utvecklas.

• Lineri07

jag tycker klematis är så himla fint..finns i fina färger! mörklila, ljuslila, vit mm

• Nork

Får Humle några blommor? eller är den bara grön? funderar på att plantera den vid vår uteplats.

Svar på tråden Klätterväxt?