• miiillan

hallonbladste igår = sammandragningar idag?!

hej alla!!!

jag har har hört lite om hallonbladste så köpte mig en påse och drack en kopp igår kväll. inatt har jag sovit sådär, och heeeela dagen har jag haft jobbiga sammandragningar. klockan 18 släppte det äntligen! tog alvedon runt där så det kan varit det som gjorde att det släppte.

nu är jag fundersam om jag ska fortsätta dricka. har hört att man "ska" dricka 3 koppar om dagen, men om jag känner sammandragningar efter en kopp hur blir det då om jag dricker tre?!

någon som har erfarenheter av teet som kanske kan hjälpa eller komma med synpunkter?

längtar till våren!!!
  • Svar på tråden hallonbladste igår = sammandragningar idag?!
  • miiillan

ingen...?!

längtar till våren!!!
  • pixeltrasher

Nu ar jag inte expert pa detta men ar inte poangen med hallonbladste att livmodern ska ova upp sig sa att sammandragningarna vid forlossning blir mer effektiva? Det betyder ju savitt som jag tolkar det att sammandragningarna du far ar precis det man ar ute efter, som en sorts "styrketraning" for livmodern alltsa. Dock skulle jag ta upp det med barnmorskan om du ar osaker!

• miiillan
    pixeltrasher skrev 2008-03-17 18:23:34 följande:
    Nu ar jag inte expert pa detta men ar inte poangen med hallonbladste att livmodern ska ova upp sig sa att sammandragningarna vid forlossning blir mer effektiva? Det betyder ju savitt som jag tolkar det att sammandragningarna du far ar precis det man ar ute efter, som en sorts "styrketraning" for livmodern alltsa. Dock skulle jag ta upp det med barnmorskan om du ar osaker!
    jo, det stämmer att livmodern övar och drar ihop sig

läste runt på internet eftersom ingen svarade... men oj vad jobbigt det är.. men leder det till att man blöder mindre och allt jag nu läst så är det värt att testa!
    längtar till våren!!!
  • JePaLuLi

Jag drack hallonbladste och jag hade bara avslag i ca en vecka så nog tror ajg att det hjälper
    Lycka till!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥
  • miiillan
    JePaLuLi skrev 2008-03-17 18:41:02 följande:
    Jag drack hallonbladste och jag hade bara avslag i ca en vecka så nog tror ajg att det hjälper Lycka till!
    tack! ja, nu kommer jag allt fortsätta att dricka det! men hr bara druckigt en kopp per dag, hört att man akn dricka upp till tre per dag. men känner ju effekt av en så väntar kanske tills nästa vecka med att ta två

är i vecka 37 nu förresten
    längtar till våren!!!
  • trebarsmamma

vart beställde du ifrån, jag beställde förra veckan men jag har inte fått hem något än.

• miiillan
    trebarsmamma skrev 2008-03-17 20:02:45 följande:
    vart beställde du ifrån, jag beställde förra veckan men jag har inte fått hem något än.
    jag köpte i en hälsobutik i stan...
    längtar till våren!!!
  • Cicci Kroon

jag dricker de o har gjort i ca 3 vckor.. visst har jag sammandragningar men de hade jag innan oxå.

Jag tycker inte om te ientligen men detta e sååå gott

Är i v 40 så d e dags på fredag hi hi hi hoppas att jag slipper gå över bara

Kram på er

• miiillan
    Cicci Kroon skrev 2008-03-17 20:48:12 följande:
    jag dricker de o har gjort i ca 3 vckor.. visst har jag sammandragningar men de hade jag innan oxå.Jag tycker inte om te ientligen men detta e sååå gott Är i v 40 så d e dags på fredag hi hi hi hoppas att jag slipper gå över bara Kram på er
    gör dina sammandragningar ont?!

jag ska nog sluta dricka!! har sammandragningar heeela tiden!! vaknat två nätter i rad och kan inte sova pga att det gör ont och strålar bak mot ryggen.
    fick ta alvedon...

sitter nu med sammandragningar igen... släpper det aldrig eller!? suck
    längtar till våren!!!
Svar på tråden hallonbladste igår = sammandragningar idag?!