• 91an

Hur koka potatis i mikron?

Jag tycker det verkar praktiskt att koka potatis i mikron. Någon som kan dela med sig hur man gör? Typ tider och mängder av vatten/potatis mm som man behöver veta.

• Svar på tråden Hur koka potatis i mikron?
  • gambler07

ursäkta men det låter äckligt... sorry

3 små blåbär och 1 litet lingon
  • Disela

Varför skulle det vara smidigare? Samma sak ju.. kanske går lite fortare.. Kolla en kokbok, det kanske står där? Har ingen aning, har aldrig haft en tanke på det.

(¯`°?.¸ ღ♥ Världens vackraste Amanda ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Rostis

stick hål i skalet med en gaffel, micra full effekt ca 4 minuter kolla med gaffeln om de är mjuka annars ett par minuter till. snabbt och enkelt.

• Rostis

inget vatten, på en tallrik bara

• Stimorol81

Brukar göra potatis i micron. Jag gör bara ett kryss i potatisen med en kniv, in i ugnen ett par minuter (varierar från vilken micro man har). När vi har bakad potatis går det mkt fortare än att ha potatisen i vanliga ugnen .

• challe 1

jag gjorde det för några dagar sen. hackade upp potatisen i lite minde bitar la dom i en djuptallrik med vatten och i micron ca 8 minuter tror jag. blev jätte bra.

• Thursday

Koka vet jag inte... men jag brukar picka potatisar med en gaffel och mikra ca 2 minuter per potatis. Fast jag tycker att de blir mer som bakad potatis då.

Svar på tråden Hur koka potatis i mikron?