Hur koka potatis i mikron?
Jag tycker det verkar praktiskt att koka potatis i mikron. Någon som kan dela med sig hur man gör? Typ tider och mängder av vatten/potatis mm som man behöver veta.
Jag tycker det verkar praktiskt att koka potatis i mikron. Någon som kan dela med sig hur man gör? Typ tider och mängder av vatten/potatis mm som man behöver veta.
ursäkta men det låter äckligt... sorry
Varför skulle det vara smidigare? Samma sak ju.. kanske går lite fortare.. Kolla en kokbok, det kanske står där? Har ingen aning, har aldrig haft en tanke på det.
stick hål i skalet med en gaffel, micra full effekt ca 4 minuter kolla med gaffeln om de är mjuka annars ett par minuter till. snabbt och enkelt.
inget vatten, på en tallrik bara
Brukar göra potatis i micron. Jag gör bara ett kryss i potatisen med en kniv, in i ugnen ett par minuter (varierar från vilken micro man har). När vi har bakad potatis går det mkt fortare än att ha potatisen i vanliga ugnen .
jag gjorde det för några dagar sen. hackade upp potatisen i lite minde bitar la dom i en djuptallrik med vatten och i micron ca 8 minuter tror jag. blev jätte bra.
Koka vet jag inte... men jag brukar picka potatisar med en gaffel och mikra ca 2 minuter per potatis. Fast jag tycker att de blir mer som bakad potatis då.