Resedagbok på resan
Ni som har bloggat på resan vilken sida har ni använt er av? Var den tillförlitlig i uppkoppling?
Ni som har bloggat på resan vilken sida har ni använt er av? Var den tillförlitlig i uppkoppling?
Vi hade resedagboken den fungerade jättebra, man kan sedan skriva ut alla dagboks anteckningar och bilder m.m och spara som en bok el så =)
Vi använder blogger hemma (lösenordsskyddad) men den fungerar inte överallt i Kina så på resan använde vi youbelong.net (också lösenordsskyddad). Den kostar i och för sig en liten slant men funkar bra över hela asien har jag förstått och man kan sedan beställa en dvd med dagboken för att spara.
Sedan är det ju inte alltid internet funkar så bra. I Biejing hade vi inga problem men i provinsen var det olika, vissa dagar funkade det, andra gick inte alls. Men det hade ju inget med websidan att göra.
Tack för tips!
Resedagboken gillar jag inte då den inte ärl ösenordsskyddad. Fast till vissa situationer är den ju bra! Jag gillar bildgalleriet där.
Blogger är det inte den där läser skall logga in med både e-mail och lösenord? Har den ett bra bildgalleri eller lägger man bilderna i texten?
Youbelong är också väldugt fin sida. Känner dock inte behovet att köpa en CD, spar heldre ner allt själv på CD. Visserligen så kanske det är svårt att annars spara ner en hel sida fint annat än i word.
I blogger lägger man bilderna i texten, det finns inget bildgalleri. Och ja, man loggar in med mailadress och lösenord, man bjuder in de man vill ska läsa med deras mailadress. Om man inte vill att de ska läsa mer raderar man deras mailadress bara.
Har kikat nu blogger är ju väldigt lik wordpress