• Wilja

Symaskin, Janome Easy Jeans, Jubilee 85 eller 1012

Någon som har någon av dessa symaskiner och kan berätta vad de tycker om dom? Är nybörjare på sånt här, men efter att ha googlat runt verkar dessa vara prisvärdast och med väldigt bra kvalitet.

Frågan är nu om det räcker med en 1012 (som är billigast) eller om man ska ta sig upp på en Easy Jeans eller Jubileé 85? Är det NÅGON som har en 1012 och kan berätta hur den är? Hittar nämligen inga recensioner om den på nätet...

• Svar på tråden Symaskin, Janome Easy Jeans, Jubilee 85 eller 1012
  • Tjofsen

Jag har PRECIS köpt en Janome 1012. Den kostade 1995:- (sänkt från 2500 - Easy Jeans kostar ju dubbelt så mycket.

Jag letade också recentioner som en galning - men hittade ingen. Den funkar svinbra. Skillnaden mellan den billigaste de har för 1995:- (samma pris alltså) är att den jag har nu har en trikåsömnad också. Så självklart valde jag den då. Sen hade jag fått gå upp ett snäpp till och betala 2995:- - det som var skillnad var ju fler sömmar och automatisk nålpåträdare (känns som man kan leva utan).

Det var också värdegaranti 2 år vilket innebär att om jag byter upp mig inom två år får jag lägga mellanskillnaden för min maskin till den jag köper. SVINBRA för det kanske jag gör! Ville bara ha en inte allt för avancerad eftersom jag är nybörjare.

Det var 5 års garanti på den också.

Jag är jättenöjd. Du ser den i mitt galleri samt haklappar jag sytt i helgen.

• Wilja

Jag såg också den för 1995:- och det är ju ett kanonpris verkar det som! Vad bra med värdegaranti, du råkar inte ha köpt din i Eskilstuna? Är nämligen där jag nog komemr köpa min och jag vill också ha sån garanti

Ska genast kika in i ditt galleri

Tack för att du svarade!

Förresten, har du provat sy i grövre tyg med den?

• Tjofsen

Jag har sytt i vaxduk - så det kan man ju kalla grövre.

Nä, jag har köpt min i Malmö. Men fråga dem! ABSOLUT - annars är det ju värt att köpa en härifrån och få den skickad  *skratt*

• Tjofsen

Hur går det? Har du bestämt dig för din symaskin?

• Wilja

Nej, jag har inte gjort det än. Velar mellan den du har och Easy Jeans, ska åka och kolla på dom sen. Allting har hamnat lite i skymundan efter det som hänt (är Arbogabo)

• Tjofsen
    MrsArvid: aha...då förstår jag att en symaskin inte är prioritet 1 direkt. Tragiskt det där. Hoppas verkligen de lyckas hitta bevis nog för att sätta Tyskan bakom lås och bom för resten av sitt liv
  • Wilja

Ja, det hoppas jag med! Just nu går man med oro i magen hela tiden, oro för att inte E ska klara sig och oro för att mördaren aldrig ska åka fast.

Är dock nästan helt säker på att det är tyskan, allting verkar ju peka åt det hållet..

• Tjofsen
    MrsArvid skrev 2008-03-25 11:58:02 följande:
    Ja, det hoppas jag med! Just nu går man med oro i magen hela tiden, oro för att inte E ska klara sig och oro för att mördaren aldrig ska åka fast.Är dock nästan helt säker på att det är tyskan, allting verkar ju peka åt det hållet..
    Ja, jisses. Jag tror knappast en galen Tyska åker till Arboga bara JUST den dan av en slump. Hoppas håret i handen är DNA-matchande med Tyskans.

Du känner alltså mamman verkar det som. Jag beklagar å det djupaste. Det måste vara en fruktansvärd stämning där just nu.

Det låter så hemskt att säga - men på ett sätt......kanske det för mammans skull vore bäst om hon inte behövde vakna till den här fruktansvärda mardrömmen. Det går ju knappast att återhämta sig från en sån sak. USCH OCH FY!

Vi får återuppta vår symaskinsdiskussion när det har lugnat sig. Du kan ju spara mitt nick och skicka ett privat meddelande sen när du har tid/ork/lust.
Svar på tråden Symaskin, Janome Easy Jeans, Jubilee 85 eller 1012