efter 18 veckor och ännu inga symptom eller tecken
jag har i stort sätt inte haft några symptom på att jag skulle vara gravid, hade ömma bröst i början men nu är det bara bröstvårtorna känsliga och det var dom nog även innan graviditeten, jag somnar lätt när jag väl går och lägger mig, men inget annat.
gick in i vecka 18 igår och jag har UL om 11 dagar men det känns som om jag bara kan förvänta mig ett MA, har ingen bebismage, bara massa fett och jag kan inte känna livmodern som ska kännas som en liten boll eller tapp någonstans nedanför naveln.
jag ringde till min bm igår och frågade om hon kunde lyssna efter hjärtljud men hon tyckte att jag borde vänta till UL.
men hur vanligt kan det egentligen va att man har gått 18 veckor och inte känt nåt?
bör jag oroa mig? någon som varit med om något liknande? va hände då?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-16 09:39
jag fick smärta i magen den 9:e mars och beskrev då det sä här:
*det spänner och drar från naveln och neråt
*det ilar inne i magen enda ner mot underlivet från naveln.
*får en konstig kissnödighetskänsla när det ilar, den kommer lite då och då
*det smärtar och jag kan inte ställa mig upp rak, smärtan pågår intensivt i nån minut men är nu efteråt öm och det spänner så fort jag rör mig från naveln och ner.
*magen känns lite som magknip, och som man har hållit sig från att kissa för länge plus då nåt som jag verkligen inte har känt förut
Efter detta så har jag ibland ett litet tryck neråt, med en jobbig kissnädighetskänsla, hade det nästan hela kvällen igår men när jag vakna idag känns det bättre, sen har jag lite stickande smärtor över hela magen då och då, även långt upp.
sen inga vanliga gravsymptom på detta, förutom att bröstvårtorna som är ömma och att jag sommnar lätt när jag går och lägger mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 21:10
jag fick ett extra UL idag och bebis levde, är så otroligt lugnt och lycklig!