• Bellis77

Ta av klädsel på Be Safe Izi Kid???

Har fått loss klädseln från sidorna på stolen men hur får jag loss klädseln från bältena som går igenom?
    Snälla hjälp, den är i stort behov av en tvätt.

ღღღ Mamma till underbara Melanie men längtar efter ett syskon ღღღ
  • Svar på tråden Ta av klädsel på Be Safe Izi Kid???
  • mia s 80

Jag har en sådan stol och har "klätt av den" flera ggr då dottern är åksjuk. Du måste tyvärr lossa på bilbältet och "lätta" på spänningen som gör att stolen sitter fast.

• miababia

lägger i favoriter tills det blir aktuellt för sonens stol att tvättas. går det att tvätta i maskin?

• Bellis77

Var lossar jag bältet? Bakom stödbenet? Känner mig lite små korkad ;)

mia s 80 skrev 2008-03-15 14:43:29 följande:
    Jag har en sådan stol och har "klätt av den" flera ggr då dottern är åksjuk. Du måste tyvärr lossa på bilbältet och "lätta" på spänningen som gör att stolen sitter fast.
  • mia s 80

Ja det går bra. 40 grader har jag kört på.

• mia s 80

Bellis- Ja du måste alltså ta loss bilbältet helt och hållet. För att det ska vara möjligt kan inte stolen sitta så hårt som den gör när barnet sitter i. Kanske finns det aldra alternativ men så har jag gjort. Lite krångligt men vad gör man.

• Bellis77

min bilstol är just nu urtagen från bilen. Jag har vridit och kollat men jag hittar ingenstans där jag kan lossa bältet för att kunna föra det igenom tyget. Bältet är slappt men är det vid ryggdelern eller sitt delen som jag ska lossa. Sorry att jag inte fattar

• mia s 80

Hmmm... nu är jag inte vid bilen men det har bara varit att ta bort det hur lätt som helst...

• mia s 80

Alltså bältet på barnstolen ska inte bort... det går att trä tygen igenom... Jag kan gå ut till bilen och kolla om du vill för en mer utförlig beskrivning.

• Bellis77

okey... tror att jag får äta liteoch kolla igen... för jag får inte igenom bältet just nu. Tack för att försökte.

• Bellis77

Lite mat gjorde susen. Det var bara att lossa bältet i sitsen. Där satt det fast i två metall krokar.

• mia s 80

Ja just det så var det. Vilken tur då

Svar på tråden Ta av klädsel på Be Safe Izi Kid???